بدحجابی و آرایش زنان در آخر الزمان

یکی از مهم‌ترین فسادهای شایع امروز در میان مردم مسلمان، پیروی از فرهنگ غرب و فاصله گرفتن از فرهنگ پاک و ارزشمند دین مقدّس اسلام است. به طوری که مرد و زن مسلمان با نادیده گرفتن اصالت دینی و ارزش‌های فرهنگی خود، رفتارهای اجتماعی خود را با انسان‌های گم‌راه دنیا تطبیق داده و حتّی در نوع لباس پوشیدن و رنگ لباس و مو و امثال آن، از آن‌ها پیروی می‌کند.
با تحقیقاتی که به دست آمده دختران مسلمان همه دارای قلب‌هایی پر از احساسات، شور و شوق و امید هستند، وجودی مملو از محبت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) داشته و ارادت شدیدی نسبت به حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) و فرزندان پاک و طاهر آن حضرت دارند، امّا متأسفانه به جهت عدم تفکّر و تفحص جدّی در مسائل دینی و اعتقادی خود، گرفتار موج دریای طوفانی دنیای امروز شده‌اند.
برخی از آن‌ها از نوع یا رنگ لباسی که به تن دارند اظهار نفرت شدیدی می‌کنند، امّا در عین حال آن لباس را می‌پوشند و می‌گویند، چه کنیم جامعه این طور می‌پسندد.
انصافاً شیطان چگونه در بین ما مسلمانان نفوذ کرده که استقلال فکری را از ما گرفته و حواس ظاهری ما را کاملاً معطوف جوّ حاکم در دنیا نموده است. این چه دردی است که اسوه حسنه خویش را فراموش کرده‌ایم، اسوه‌ای که مادر شیعیان و درمان دردهای کهنه درماندگان است، او که کوثر عالم هستی و مقصود آفرینش مخلوقات است، او که نامش فاطمه زهرا(سلام الله‌علیها) و سرور زنان عالم است.
همان بانویی که امروزه اهل سنّت نیز در گرفتاری‌های خود به او متوسّل شده و نام دختران خود را فاطمه می‌گذارند. همان بانویی که مسیحیان به عظمت او پی برده و دست به دامان پر از مهر و محبّت او دراز نموده و با نام مقدس «فاطمه» یا «فاطیما» به آن بانوی نجات بخش انسان‌ها توسّل می‌جویند.
او که هیچ حاجت‌مندی از درب خانه‌اش بی‌ثمر نرفته است و امروزه همه درگرد حریم او احرام عشق می‌بندند، چرا باید مورد غفلت پیروانش واقع گردد؟ چرا آنان که خود را دوست‌دار و شیعه آن حضرت می‌دانند در مسیر رضایتش حرکت نمی‌کنند؟
مگر حضرت فاطمه‌زهرا(سلام‌الله‌علیها) همان بانویی نیست که وقتی مرد نابینایی در خانه را به صدا در می‌آورد، خود را درکناری پنهان می‌کند و به پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرماید: «اگر چه او کور است و من‌را نمی‌بیند، اما می‌ترسم بوی من‌را حس کند».[۱]
چرا ما که پیروآن حضرت هستیم از این رفتارهای حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) درس نمی‌گیریم؟
آری! اگر چه اجباری در دین نیست، امّا بانوانی که ادعا می‌کنند. محبّ فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) هستند، بانوانی که قلب‌هایشان آکنده از عشق و ارادت به حضرت است، آن‌ها که با یاد حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) آن گوهر کوثر و دختر حیدر، دیدگان‌شان همواره بارانی است باید در نوع بینش و تفکّر خویش تجدید نظر نموده و محبّت قلبیِ خود را با اطاعت عملی همراه سازند.
پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از آرایش و بدحجابی زنان آخرالزمان به عنوان فتنه‌ای بزرگ یاد نموده و فرمودند: «فتنه سخت را دیدید و صبر کردید، ولی من ازفتنه‌ای سخت‌تر در آینده برای شما بیم دارم که از طرف زنان می‌آید، زمانی که النگوی طلا به دست نموده (و زینت‌های خود را به نامحرم آشکار کنند) و لباس‌های فاخر بپوشند و حتّی توان‌گران را به زحمت اندازند».[۲]
باید اقرارکرد که این فتنه سخت در زمان ما به خوبی مشهود است؛ دختران و زنان جامعه ما نیز سخت گرفتار این دام‌های شیطانی شده‌اند و حتّی ما مسلمانان کار را به جایی رسانده‌ایم که در یکی از تشرفات، امام زمان(ارواحنافداه) «از وضعیت بدحجابی و بی‌توجّهی زنان مسلمان و زیاد شدن فساد و فحشا اظهار ناراحتی و دل شکستگی نموده‌اند».[۳]
اگر واقعا ناراحتی امام زمان(عجل‌ا‌لله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) برایمان اهمیت دارید باید در ر فتار خود تجدید نظر کنیم. به راستی غیرت مردان و عفّت بانوان چه شده است که ما باید در خیابان‌های یک کشور اسلامی، آن هم کشوری که به عنوان کشور شیعه نشین و پیرو اهل بیت(علیهم‌السلام) در دنیا شناخته شده است، شاهد حضور زنان بدحجاب و حتّی بی‌حجاب باشیم و حتّی جایگاه حجاب در میان مردم مسلمان آن‌چنان پایین آمده باشد که به فرموده پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) «مرد را برای پوشیده نگه‌داشتن همسرش سرزنش می‌کنند».[۴]
شاید بانوان مسلمان هنوز ارزش حجاب را به خوبی نفهمیده و یا به اهمیت آن پی نبرده‌اند، در حالی که باید این حقیقت را فهمید که حجاب پرچم اسلام است، پرچم یعنی نشانه، یکی از نشانه‌های دین اسلام حجاب است. زیرا مردم دنیا در هر منطقه‌ای که وارد شوند و ببینند زنان آن منطقه حجاب دارند متوجّه می‌شوند که آن‌ها مسلمان هستند.
آیا زنانی که با این وضعیت در اجتماع حاضر می شوند، روایات فراوانی را که از ائمّه اطهار(علیهم‌السلام) در مذمّت بی‌حجابی و ظاهر نمودن زینت‌ها و حتی عطر زدن در میان مردان نامحرم به ما رسیده ندیده یا نشنیده‌اند؟! آیا هیچ می‌دانند که پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرموده‌اند: «زنی که خود را معطر کند و از میان مردم نامحرم عبور کند زناکار است».[۵]
و هم‌چنین فرموده‌اند: « وقتی زنی برای کسی جز شوهر خود بوی خوشی به کار برد مایه آتش و عار است».[۶]
به راستی وقتی بوئیدن عطر زن نامحرم این همه گناه داشته باشد و باعث خشم خدا و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) گردد پس خدا می‌داند که جرم این بی‌حجابی‌ها، این آرایش کردن‌ها، این مدگرایی‌ها و این ارتباط‌های نامشروع تا چه حد بزرگ و سنگین است.
———————————————
پی‌نوشت‌
[۱]. نهج الحیاة صفحه ۸۷.
[۲]. نهج الفصاحة صفحه ۶۱ حدیث ۳۱۴.
[۳]. شکوه های صاحب الزمان صفحه ۵۶
[۴]. بشارة الاسلام صفحه ۱۳۳ و الزام الناصب صفحه ۱۸۳.
[۵]. نهج الفصاحه صفحه ۴۵۷ حدیث ۱۵۷ ۲.
[۶]. نهج الفصاحة صفحه ۳۶ حدیث ۱۸۷
[۷]. برگفته از کتاب، داستان های شگفت انگیز از سیمای زن در آخرالزمان نوشته، مولف محمد یوسفی.

موضوعات: حجاب  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: متین [عضو] 
5 stars

سلام .
خدا به ما رحم کند ، خیلی تکان دهنده بود .
ممنون

1395/04/24 @ 16:16


فرم در حال بارگذاری ...