احادیثی در باب همسرداری
پیغمبر اکرم (ص):«مِن سَعادَةِ المَرءِ المُسلِمِ الزَّوجَةُ الصّالِحَةُ وَالمَسکَنُ الواسِعُ وَالمَرکَبُ البَهیُّ وَالوَلَدُ الصّالِحح» (بحارالأنوار، ج76، ص155)
پیغمبر اکرم(ص) می‌فرمایند: از خوشبختی مرد مسلمان، داشتن همسری شایسته، خانه‌ای بزرگ، وسیله‌ای راحت برای سواری و فرزندی خوب است.
———————————————
امام علی (ع)
«أحسِنِ الصُّحبَةَ لَها فَیَصفُوَ عَیشُک» (من لایحضره الفقیه، ج4، ص392) .
با همسرت خوش رفتار باش تا زندگی‌ات با صفا گردد.
———————————————
امام محمد باقر (ع)
«إِنّ اَکرَمَکُم عِندَ اللّه اَشَّدُّکُم اِکراما لِحَلائِلِهِم» (تهذیب الاحکام، ج8، ص141).
گرامی‌ترین شما نزد خدا کسی است که بیشتر به همسر خود احترام بگذارد.
———————————————
پیغمبر اکرم (ص)
«إنَّ الرَّجُلَ إذا نَظَرَ إلَی امرَأَتِهِ وَنَظَرَت إلَیهِ نَظَرَ اللّه تَعالی إلَیهِما نَظَرَ الرَّحَمَةِ» (نهج الفصاحه، ح 621).
وقتی مردی به همسر خود نگاه کند و همسرش به او نگاه کند، خداوند به دیده رحمت به آنان نگاه می‌کند.
———————————————
حضرت زهرا (س)
«خِیارُکم اَلیَنُکم مَناکِبَةً وَ اَکرَمُهم لِنِسائِهِم» (کنزالعمال، ج7، ص225).
بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم‌تر و مهربان‌تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده‌اند.
———————————————
امام صادق (ع)
«خَمْسُ خِصالٍ مَنْ فَـقَـدَ واحِدَةً مِنْهُنَّ لَمْ یَزَلْ ناقِصَ العَیْشِ زائِلَ الْعَقْلِ مَشْغولَ الْقَلْبِ، فَاَوَّلُّها: صِحَّةُ البَدَنِ وَ الثّانیَةُ: اَلاْمْنُ وَ الثّالِثَةُ: اَلسَّعَةُ فِی الرِّزْقِ، وَ الرّابِعَةُ: اَلاَنیسُ الْمُوافِقُ (قال الراوی:) قُلْتُ: و مَا الاْنیسُ الْمُوافِقُ؟ قال: اَلزَّوجَةُ الصّالِحَةُ، وَ الوَلَدُ الصّالِحُ، وَ الْخَلیطُ الصّالِحُ وَ الخامِسَةُ: وَ هِیَ تَجْمَعُ هذِه الْخِصالَ: الدَّعَةُ» (خصال، ص 284)
پنج چیز است که هر کس یکی از آن‌ها را نداشته باشد، همواره در زندگی‌اش کمبود دارد و کم خرد و دل‌نگران است:اول، تندرستی، دوم امنیت،سوم روزی فراوان، چهارم همراهِ هم‌رأی. راوی پرسید: همراهِ هم‌رأی کیست؟ امام فرمودند: همسر و فرزند و همنشین خوب، و پنجم که در برگیرنده همه این‌هاست، رفاه و آسایش است.

صفحات: 1 ·

موضوعات: ازدواج و رازهای طلایی همسرداری  لینک ثابت
نظر از: نعمت و مرضیه [بازدید کننده]
نعمت و مرضیه

سلام دوستان با تشکر سئوالی دارم همسرم 2 سال قبل از من خواستگاری کرده او 40 سال قبل در سن 21 سالگی همسری برگزید که انتخاب شده مادربزرگش بود و از آن تاریخ تا بحال بیش از 20 بار بقول خودش و همسرش به خواستگاری رفته ولی همسر دلخواهش را نپذیرفته تا اینکه مرا انتخاب و باتوجه به مخالفت اینجانب و اصرار ایشان از اینکه دین اسلام مجاز میداند مرا راضی و شرط اینجانب این بوده که همسر اولش راضی باشد . همسر اولش با ترفندهای مختلف مرا پذیرفت و بسیار از من پذیرائی کرد که فکر میکردم مادرم هست ولی متاسفانه با توجه به تواضع و فروتنی اینجانب و هرآنچه از من تقاضا میکرد اجابتش میکردم شروع به تهمت و حرفهای بسیار زشت که من با دهها مرد رابطه داشتم و همچنین بمن میگفت که این مرذ با زنها شوهردار و بی شوهر رابطه دارد تا اینکه تحقیقات از همان زنانی که این خانم گفته انجام داده ام و متوجه شدم دروغ میگوید و فقط تهمت میزند تا به خواسته اش که حکومت کردن بر مرد میباشد قدرت نشان دهد و همسرم هم بمن گفته که این خانم آنقدر بمن تهمت زده تا مرا رها کند . این خانم با داشتن یک ملیارد سرمایه از طرف همسرش همچنان کم می داند و میگوید همه سرمایه مال من و تو فقط آمدی هفته ای یک ساعت نیاز جنسی مرد را برطرف کنی درصورتیکه همسرم میگوید برای آرامش قلبش با من ازدواج کرده ، هم بمن ظلم میکند و هم به همسرم ما نیز از نظر قانونی عقد میباشیم هر چه گذشت میکنیم امروز پشیمان میشود و زیر حرفهایش را میزند و چند روز بعد تکرار میکند می فرمائید چه کنم ؟ قرآن باو نشان میدهم میگوید الکی است برای گول زدن ما آدما میباشد . حدیث از پیامبران میگویم قانع نمیشود . پدرش 13 زن گرفته بود و خاندانش همه چند زنه میباشند من خود خرج خودم را میکشم 2 فرزند دختر و پسر دارم که کبیر میباشند حتی آبروی فرزندانم را نیز می برد راه برگشت ندارم . این زن امروز فدائی من است و فردا قاتل من . بگوئید چه کنم ؟

1394/09/16 @ 15:55


فرم در حال بارگذاری ...