” علی کاظم ” از سربازان عراقی بود که در طول جنگ ایران و عراق بیش از پانصد ایرانی را به شهادت رساند . وی در بخشی از خاطراتش می‌گوید :
شهداء ایرانی مسـتجاب الدعوه هـستند ، آخـرهای جـنگ بـود کـه تیـرخـوردم و خـون زیـادی ازم رفـته بود ، ایـرانی هـا ما را محاصره کرده بودند ، چشـمانم تار می‌دید که متوجه شـدم یک ایرانی داره به سمتـم می آد و تیر خــلاص می زنه ، نفــسم را حبس کردم تا نفهــمه زنده هستم . تا من رو برگردوند ناگهــان نفسم زد بیرون ، تا فهــمید زنده هــستم جلویم نشست و من هم پیراهــنم را به نشان اینکه اسیر شده ام جلویــش گرفتم ، دیدم عــربی بلد است ، بچه خوزســتان بــود .
پرسید اسمــت چیه ؟ گفتم علــی ، علی کاظــم . گفــت : تو اسمــت علی هســت و با ما می جنگــی ؟! شیعــه هستــی ؟
گفتــم آره . پرسید خونــت کجــاست ؟ گفتم : نجــف … تا گفــتم نجف بغــض این ایرانی ترکید و در حال گــریه بود که گــفت کجای نجف ؟ گفتم اون کوچه ای که تهــش به حرم حضــرت علی می خوره .
دیدم داره گریه می کنه … بهم گفت : اسمـت علی هـست و شیـعه هستـی ، خونـت هم کنار حـرم حضـرت علی ، عشـق ما ایرانی ها اسـت بعد داری با ما می جـنگی ؟؟! سـرمو انداختم پایین ، ولـی توبه نکردم ، بعد گفـت : می دونی آرزوم چیه ؟
گفتم : نـه !. گفت : آرزوم اینه که شـهید بشـم و به رسـم شـما مـن رو دور ضـریح بچـرخونن و رو به روی حـرم امامـم دفنـم کنند . پیراهنـی که تو دستام بود را گرفت و پوشید ، داشت اشـک می ریخت که یهو گفت : برو آزادی ! گـفتم چـرا ؟ گفت چون شـیعه هستی و اسـمت علـی هـست ، برو …
پا شـدم دویدم ، دور شـدم اما دیدم که هنـوز نشسـته و داره گریـه می کنه … دویدم و از حـال رفتم …
چشم که باز کردم دیدم تو بیمارسـتان هستم ، همه اقـوام دورم بودند ، پدرم گـفت : علی کاظـم ، تو زنده ای ؟ تعجـب کردم ، گفتـم آره ، چـطور ؟
گفت :ِ ما تو را دفـن کردیم ! تعجم بیـشتر شد ، ادامه داد : دیروز یه جـنازه اومد که صورتش کاملا سوختـه بود و نمی شـد تشخـیص داد اما لبـاس تـو تنـش بود و تو جیبـش پـلاک تو بود ، ما هم به رسـم اعـراب بردیم و دور ضریح امام علی چرخوندیم در قبرسـتان درسـت رو به روی حـرم امـام علی دفنش کردیم ….
به شـدت اشک می ریـختم ، همه تعـجب کرده بودند . خـودم را انداختم پایین تخـت ، سـجده کردم ، گفتم : خدایا من کیـا را کشتـم ! خدایا لعنـت به من … آخر هم گفتم : خدایا یعنی توبـه من را قبـول می کنـی ؟
ما که از ترس خدا او را عبادت می کنیم / بر تعصب های خود یک عمر عادت می کنیم
هر نمازی با خودش تجدید بیعت کرده و / ساعتی دیگر به او راحت خیانت می کنیم
ما که مغروریم ازاینکه مسلمان زاده ایم / با طلبکاری ، تقاضای شفاعت می کنیم

موضوعات: جبهه و شهدا و جانبازان  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...