سطح انسانیت، درك، فهم، شعور و دیگر ارزش ها به قدری می تواند در آدمی پائین بیاید كه حتی از حیوان هم پست تر شود. همان طور كه در قرآن كریم نیز خداوند متعال در مورد صفات برخی انسان ها می گوید:‌ “مانند حیوان و یا حتی پست تر هم هستند ..”

سوره : الاعراف آیه : 179
وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ يَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ.
برای جهنم بسياری از جن و انس را بيافريديم ايشان را دلهايی است ، که بدان نمی فهمند و چشمهايی است که بدان نمی بينند و گوشهايی است که بدان نمی شنوند اينان همانند چارپايانند حتی گمراه تر از آنهايند اينان خود غافلانند.

اوج انحطاط اخلاقی در فرهنگی غرب
در یک اتفاق مضحک و جنجال‌برانگیز و در اوج انحطاط اخلاقی و پوچی در فرهنگ غرب ، یک جوان برزیلی با انجام عمل جراحی، خود را به شکل سگ(!) درآورد!!!این جوان برزیلی هزارها دلار برای این اقدام هزینه کرده است.
ماجرای جوان برزیلی که با انجام عمل جراحی، خود را به شکل سگ درآورده در افکار عمومی سوالات زیادی به پا کرده…….. اینکه این امر واقعیت دارد و یا اینکه تنها با استفاده از فتوشاپ صورت گرفته…….. در سایتهای بسیاری اینگونه آمده که این جوان برزیلی که نامش افشاء نشده مبلغ گزافی به جراح پلاستیک خود پرداخت کرده است تا چهره اش را به چهره واقعی یک سگ تبدیل نماید. دکتر جراح نیز از اجزاء سر یک سگ فوت شده برای پیوند به صورت جوان شامل گوش ، بینی ، لب ، ابرو استفاده کرد.
همچنین تصاویر پیوند اعضای سگ به صورت این جوان نیز منتشر شده است!
این روزها که دیگر عمل بینی و گونه و سوراخ های گوش و بینی و لب و بوتاکس و… در بین ایرانیان عادی شده است اما عجیب تر از آنچه فکرش را هم بکنید رواج یافته است . تا دیروز جوانان ما ایجاد چند سوراخ در گوش و گاه استفاده از 20 گوشواره یا بیشتر را مدی به روز و جذاب برای نشان دادن خود میدانستند اما گویا این مد هم جوابگوی خودنمایی و جلوه دادنشان نبوده و به تغییر شکل گوش هایشان رو آورده اند آن هم به شکل الاغی!
گوش الاغی
در جدید ترین نمونه از این گونه انسان های پست، یك جوان برزیلی به دلیل شدت علاقه اش به سگ، هزاران دلار هزینه كرده و چندین عمل جراحی بر روی صورت خود انجام داده تا شبیه سگ شود.
وی فك، چشم، گوش، ابرو و دیگر بخش های صورت خود را عمل كرده و تقریبا كاملا شبیه به یك سگ واقعی شده است.
تصویر این جوان برزیلی در فضای مجازی منتشر شده و اقدام وی واكنش های بسیار زیادی در پی داشته به طوری كه بسیاری از كاربران با لحنی تمسخر آمیز نوشته اند: آیا حالا كه به سگ شباهت پیدا كرده، مانند سگ هم وفادار خواهد شد؟!


حماقتهای عجیب و باورنکردنی شیطان پرستان
شنیدن این خبر مانند یک جک یا لطیفه و یا حتی شایعه ای است که باور کردنش کمی سخت است اما جک یا لطیفه و یا حتی شایعه هم میتواند به واقعیت بپیوندد،واقعیتی تلخ و تاسف بار که برای باور کردن این واقعیت کافیست سری به خیابان های جردن،نیاوران،تجریش،فرمانیه،شهرک غرب،سعادت آباد وقیطریه بزنید تا ببینید از هر 5 نفر جوانی که از کنارت رد میشوند 3 نفر از آنها چسبی بر گوش هایشان زده اند و گوش هایشان را به شکل مثلثی،الاغی،شیطانی و یا جنی کرده اند.

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که متاسفانه بدن به بخشی از هویت شخص بدل شده است.شاید یکی از دلایل آن روابط اجتماعی افراد در شبکه های اجتماعی است که افراد در گذاشتن عکس های شخصی خود به رقابت می پردازند و حاضرند خود را بکشند و زیر تیغ هر گونه عمل جراحی قرار گیرند تا در دید دیگران زیبا به نظر برسند و خود را مورد تایید دیگران قرار دهند

این روزها وقتی به خیابان میرویم احساس میکنید که بیشتر افراد نقاب هایی بر صورت دارند تا شناسایی نشوند!آنقدر تغییرات روی خود انجام داده اند که به کل هویت اصلی خود را از دست داده اند و با عکس شناسنامه شان متفاوت هستند.گویا این افراد از هیچ راهی برای تغییر دادن خودشان دریغ نکرده اند از لوازم آرایش های مختلف گرفته تا انواع عمل های زیبایی!جالب اینکه این جراحی ها و تغییر چهره ها مختص زنان نیست بلکه بین مردان هم رواج پیدا کرده است.
ایران رکوردار عمل های زیبایی
ایران جزو یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان عمل جراحی در آن انجام میشود . علاوه بر رواج جراحی های زیبایی در ایران حالا جراحی گوش مدی تازه ظهور است که در بین جوانان شیوع پیدا نکرده است اما بخشی از جامعه که هر روز به دنبال مدهای روز دنیا هستند را به خود مشغول کرده است.


مقصر کیست؟
شکی نیست که یکسری افراد هستند که تمام هم وغم و فرصت خود را صرف مد و زیبایی خود میکنند و زیبایی ظاهری را به زیبایی باطنی ترجیح میدهند. اینگونه افراد به اینکه این مدها خوب است یا بد ؟!زشت است یا زیبا ؟!مطابق فرهنگ جامعه اسلامی است یا خیر ؟!کاری ندارند و بر اساس میل و سلیقه خود و البته مد روز عمل میکنند اما سوال من این است که پزشکان ما چرا عقل خود را دست اینگونه افراد قرار می دهند و دست به عمل جراحی هایی میزنند که مغایر جامعه اسلامی است؟!آیا آنها به دنبال عمل های پر در آمد هستند یا میخواهند با اینگونه عمل های عجیب برای خود اسم و رسمی پیدا کنند؟!آیا این پزشکان میخواهند عمل های گوناگون زیبایی را به جامعه القا کنند یا تعداد متقاضیان زیاد باعث میشود پزشکان دست به اینگونه عمل ها بزنند؟!

گوشهای نوکدار: یک پزشک نیویورکی به نام Dr. Lajos Nagy این روش را ابداع کرده که قصدش ار انجام این کار نزدیک کردن ملت به چهره‌های اساطیری بوده است.

تا دیروز جوانان ما ایجاد چند سوراخ در گوش و گاه استفاده از 20 گوشواره یا بیشتر را مدی به روز و جذاب برای نشان دادن خود میدانستند اما گویا این مد هم جوابگوی خودنمایی و جلوه دادنشان نبوده و به تغییر شکل گوش هایشان رو آورده اند آن هم به شکل الاغی!
تا به امروز شاهد مدهای عجیب و غریب زیادی بوده ایم از کاشت ناخن ،عمل بینی،بوتاکس،نگین چشم،سوراخ های گوش و حالا هم عمل زیبایی گوش از نوع الاغی! و ممکن است در آینده شاهد چیزهای عجیب دیگری باشیم . گاهی درک و فهم و شعور ادمیت به قدری می تواند پایین بیاید که از حیوان هم پست تر شود. نمونه هایی از این گونه انسان های پست در جهان زیاد به چشم میخورد که در جدیدترین این نمونه ها یك جوان برزیلی است که به دلیل شدت علاقه اش به سگ، هزاران دلار هزینه كرده و چندین عمل جراحی بر روی صورت خود انجام داده تا شبیه سگ شود و یا کندن دندان های وسط در آفریقای جنوبی که به هر قیمتی این کار را انجام می دهند تا بیشتر به چشم بیایند و خود را شبیه گانگسترها نشان می دهند
درست است که این مدها ربطی به ایران ندارد اما وقتی در جامعه ما گوش مثلثی مد میشود و جوانان ما داشتن گوش هایی شبیه الاغ را نشانه شخصیت خود میدانند!و درک و فهم و شعور خود را زیر سوال میبرند هیچ بعید نیست که تا چند سال آینده فک سگی و دندان آفریقایی هم مد شود و تنها راه جلوگیری با این مدها که می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد جامعه پزشکی است تا دست به اینگونه عمل های جراجی نزنند .هرچند که شاید این عمل های زیبایی در امدهای زیادی داشته باشد اما آیا هدف از علم پزشکی صرفا کسب در آمد زیاد است؟!


كاشت ایمپلنت (Implant) : در ایـن روش یك شیء (از جنس استیل یـا مـهره های كوچك) زیر پوست كاشته میشود. هدف از آن ایجاد جلوه برآمـده و بـافت دار بروی پوست میباشـد. بیشتر در روی صورت و بالای ابرو و ساعد دست یا پا مورد استفاده قرار میگیرد. كـاشت ایمپلنت حتی بر روی آلت تناسلی مردان نیز انجام می گیـرد كه به آن (PEARLING) گفته میشود ایمپلنت های چشمی از جدیدترین نوع آن است.

یک زوج آرژانتینی که در مجموع بیش از سه چهارم سطح بدن خود را با خالکوبی پوشانده‌اند، رکورد رسمی گینس را به عنوان زوجی که بیشترین تغییرات را روی بدن خود انجام داده‌، به نام خود ثبت کرده‌اند.
گابریلا ۴۲ ساله و ویکتور ۴۳ ساله که هردوشان اهل بوینس‌آیرس آرژانتین هستند، به ترتیب ۶۵ و ۹۰ درصد بدن‌شان را خالکوبی کرده‌اند. آنها هم‌چنین روی هم، ۵۰ جای بدن‌شان را سوراخ کرده و حلقه و نگین انداخته‌اند. ۱۱ بزرگ‌نمایی در بدن، ۵ پرکردگی دندان، و ۴ کش دهنده‌ی گوش در کنار چندشاخه بودن زبان یکی از آنها، دیگر تغییراتی هستند که این زوج “عاشق” در خود ایجاد کرده‌اند. آنها که ۱۳ سال است در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، معتقدند برای هم کامل هستند.

زبان ماری: اشقاق زبانی یکی از جدیدترین روشهای تغییر روی بدن است که در این روش زبان را ا میانه به دو قسمت می‌کنند و بعد از عمل زبان می تواند روی دیگری حرکت مار گونه داشته باشد.



کاشت اشیا و زیور آلات زیر پوست: در این عمل تکه‌هایی از اشیا را در زیر پوست قرار می دهند و سپس آن بخش را برجسته می کنند. فردی به نام Steve Haworth خالق این روش دیوانه‌وار می‌باشد.

آویز کردن بدن: دلیل خاصی برای این کار جز حماقت وجود ندارد

کنده‌کاری روی بدن با تیغ: در شرق آسیا و بین افراد این عملها صورت میگرفته و دیده شده است این عمل در کل در رده تتو قرار می‌گیرد و افرادی که این عمل را انجام داده اند گفته‌اند نسبت به تتو درد چندانیندارد.

تتوی کره چشم… این عمل قرن نوزده و اوایل بیست حدود2000 سال پیش انجام می‌شد و به عوان یکعمل پیش پا افتاده به حساب می آمد و با آمدن لنزهای چشمی این عمل منسوخ شد

فلزکاری روی بدن: یکی از دردناکترین عمل ها این نوع تغییرات روی بدن است. در این روش آهنهای بسیار داغ شده را بر روی تکه‌های مختلف بدن قرار می دهند.

جلوگیری از رشد پاها (Foot Binding) :
در چیـن متـداول بوده است كه پاهـای كودكان را از سن 6 سالگی محكم با نوار می بستند تا از رشد آنها جلوگیری گردد. باند پیچی پاها به منظور زیبایی انجام میگیرد و با بزرگ شدن كودكان (اكثراً دختر بچه ها) پاهای آنها در همان سایز بچگی باقی میماند. در این حالت انگشتان پا به مرور به سمت كف پا فشرده میشود و استخوانهای روی پا نیز به سمت عقب كشیده میشود، در نتیجه این عمل پاشنه و پنجه كف پا با یك شكاف به هم نزدیك شده و پنجه پا نیز به حالت نوك تیز در می آید، كفشهای مخصوصی نیز برای این دسته از خانم ها وجود داشت كه همیشه پا را در آن حالت نگه داشته و به تغییر شكل پا كمك میكرد.

نـوعی سوراخ كـردن اعضاء بدن (Stretching) : این نوع از سوراخ كردن اعضای بدن، سوراخ پدید آمده را عمداً زیاد میكنند. بیشتر بعد از عمل پیرسینگ روی لاله گوش با بزرگتر كردن تدریجی رینگ استفاده شده به نتیجه دلخواه میرسند.

كشیده ساختن (Elongation) : در این روش اعـضای بـدن (بویژه گردن) با تحت كشش قرار دادن مداوم با وزنه و یا فنر ازدیاد طول پیدا میكنند. البته این عمل بیشتر در قبایل آفریقا مرسوم بوده ولی هم اكنون در بیشتر كشورها علاقه مندانی نیز دارد، اكثراً گردن را كشیده میكنند ولی لاله گوش و لب هم موارد استفاده زیادی دارد.

یك جوان برزیلی به دلیل شدت علاقه اش به سگ، هزاران دلار هزینه كرده و چندین عمل جراحی بر روی صورت خود انجام داده تا شبیه سگ شود.



پسری که با عمل جراحی خود را تبدیل به سگ کرد _ آیا حقیقت دارد؟
داستان چیست؟
خبرگزاری العربیه‬ نوشت یک جوان برزیلی با انجام یک عمل جراحی پر هزینه صورت خود را به شکل سگ درآورد!
باشگاه ‫‏خبرنگاران‌جوان‬ نیز این موضوع را با همان آب و تاب با نام انحطاط غرب پوشش داد و بعد همین باشگاه منبع خبرگزاریهای دیگر شدو این خبر به سرعت انتشار یافت:روزنامه خراسان و …پیج های مختلف فیسبوکی هم آنرا بازتاب داده اند: مثلا اینجا را ببنید.
داستان واقعی چیست؟ رودریگو براگا Rodrigo Braga هنرمند و عکاس برزیلی است که کارهای متفاوتی از او دیده شده. در مجموعه عکس‌های سال ۲۰۱۰ از صورت یک سگ مرده استفاده کرده که این مجموعه عکس جایزه پیپا pipaprize را برده است. او هیچ عمل جراحی انجام نداده و سایت‌های بسیاری در این مورد نوشته اند: بطور مثال HOAX-SLAYER را در این مورد بخوانید. در سایت خود ‫‏رودریگوبراگا‬ این مجموعه عکس با نام “نیرویی بیش از حد نیاز” را از اینجا ببینید.
در نهایت چنین به نظر می رسد که این پسر تنها با انجام عمل جراحی به صورت موقت خود را به شکل سگ تبدیل کرده تا بتواند عکس های استثنایی و محیر العقول از خود بر جای بگذارد………..

 

موضوعات: سایر مطالب  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...