الا یا ایّها المهدی (علیه السلام)

الا يا اَيُها المَهدي مُداوم الوَصل ناولها


كه در دوران هجرانت بسي افتاده مشكلها

صبا از نكهت كويت نسيمي سوي ما آورد


ز سوز شعلة شوقت چه تاب افتاد در دلها

چو نور مهر تو تابيد بر دلهاي مشتاقان


ز خود آهنگ حق كردند و بربستند محملها

دل بي‌بهره از مهرت حقيقت را كجا يابد


حق از آئينه رؤيت تجلي كرد بر دلها

بكوي خود نشاني ده كه شوق تو محبّان را


ز تقوي داد زاد ره، ز طاعت بست محملها

بحق سجّاده تزيين كن مهل محراب و منبر را


كه ديوان فلك صورت از آن سازند محفلها

شب تاريك و بيم موج و گردابي چنين حائل


ز غرقاب فراق خود رهي بنما به ساحلها

اگر دانستمي كويت بسر مي‌آمدم سويت


خوشا گر بودمي آگه از راه و رسم منزلها

چو بيني حجت حق را بپايش جان فشان اي فيض


مَتي ما تَلْقَ مَنْ تَهْوي، دَعِ الدُّنيا وَ اَهْمِلها

شوق مهدی علیه السلام



مرحوم ملّا محسن فیض كاشانی

موضوعات: امام زمان (عج)  لینک ثابت
نظر از: خادم المهدی [عضو] 

فضیلت احیاء شب نیمه شعبان

رسول خدا صلّی الله علیه و آله وسلّم فرمودند:« در شبی از شب های نیمۀ شعبان در بستر خوابیده بودم که جبرئیل نزد من آمد و گفت: چرا در چنین شبی خوابیده ای؟ گفتم: مگر این شب چه شبی است؟ گفت: شب نیمۀ شعبان است. ای محمّد! برخیز، سپس مرا بلند کرد و به بقیع برد. گفت: این شب، شبی است که درهای آسمان بازاست، در رحمت، رضوان، مغفرت، فضل، توبه، نعمت، بخشش و احسان. خداوند به عدد موها و پشم های گاو و گوسفندان، مردم را از آتش جهنّم آزاد می کند. در چنین شبی، عمرها معین می وشد و روزی ها تقسیم می گردد، و هر نعمت و عذابی که قرار است در طول سال بفرستد، معین می کند. شب زنده داری چنین شبی که همراه با ذکر« الله اکبر، سبحان الله، لا اله الّا الله» دعا، نماز، قرآن، اعمال مستحبی و استغفار باشد نیز، خداوند علاوه بر اینکه گناهان گذشته و آیندۀ او را می بخشد، بهشت را محلّی برای آسایش او قرار می دهد.
ای محمّد! کسی که در این شب نمازی را به جای آورد که در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و ده مرتبه سوره توحید را بخواند، بعد از آنکه نمازش تمام شد، ده بار آیت الکرسی، ده مرتبه حمد بخواند و صد بار سبحان الله بگوید، خداوند صد گناه کبیرۀ او را که باعث هلاکت و ورود او به آتش می شود را می بخشد و به او قدرت می دهد که صد نفر از بستگان خود را شفاعت کند و برای او ثواب شهید نوشته می شود و ثواب روزه داران این ماه و شب زنده داران را بدون اینکه پاداش آنان را کم کند. بنابراین این شب را تا صبح به عبادت بپرداز و به امّتت سفارش کن که این شب شریف را احیاء بگیرند و به خدا نزدیک شوند. هنگامی که نزد تو آمدم، فرشته ها به پا خواسته و تسبیح می گفتند، به رکوع می رفتند به سجده می افتادند، ذکر می گفتند. کسی دعایی نمی کند مگر اینکه مستجاب می شود. کسی که طلبی می کند به او داده می شود. کسی طلب آمرزش نمی کند مگر اینکه بخشیده می شود. توبۀ ت.به کننده پذیرفته می شود. کسی که از خیرات این شب محروم بماند، از رحمت خدا بی بهره شده است.» المراقبات عارف کامل میرزا جواد آقا ملکی تبریزی
دوستان! امشب با گریه برآه مادران داغدیده، مظلومیت مظلوملن جهان و شدت گستاخی و ظلم ظالملن برای نزدیکی ظهور صاحب و ولی نعمتمان دعا کنیم.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بهم

1395/03/01 @ 10:35


فرم در حال بارگذاری ...