یکی دیگر از کارهای مهمی که شیطان انجام میدهد تا شما را به گناه بیاندازد ” القای اُمنیه ” باطل می باشد.
آیه قرآن داریم که {أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ/آیه ۵۲/حج} این آیه در ارتباط با پیامبران می باشد که حتی شیطان از پیامبران هم در این زمینه دست نکشیده است.
بر هر انسانی لازم است که دو نوع هدف در زندگی خود داشته باشد: سؤل و اُمنیه
سؤل اصلی‎ترین هدف و آرزو فرد در زندگی می‎باشد که مسیر اصلی زندگی او را برای رسیدن به آن، ترسیم می‎کند. باید گفت، با وجود این که سؤل اصلی ترین هدف یک انسان در زندگی است اما بسیاری از آن غافل می‎باشند یعنی نمی دانند هدف اصلی آنها از زندگی چه می‎باشد؛ مثل رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی و یا تلاش برای رسیدن به شناخت از امام زمان.
حالا چرا کار برای امام زمان را سؤل زندگی ات قرار دادی؟ چون بهترین کارها، کار برای امام زمان می باشد که شما را به خدا می رساند، ثوابی که کار برای امام زمان دارد اصلا با هیچ کاری قابل قیاس نیست.
امنیه یعنی اهداف و آروزهای اصلی ما که به اصلی‎ترین آرزو یعنی سؤل ما ختم می شود. برای رسیدن به سؤل، امنیه های مختلف اما مرتبط با هم وجود دارند. باید امنیه آنچنان در راستای سؤل باشد که گویی همان سؤل است.
کار شیطان القای امنیه باطل است یعنی یک شوق باطل در یک چیز خوب به وجود می آورد.
از این رو بسیاری از افراد، پس از رسیدن به یک خواسته خود که در اصل امنیه ‎ای باطل از سوی شیطان بوده است، متوجه می‎شوند از ابتدا مسیر را اشتباه انتخاب کرده و از اصلی‎ترین هدف یعنی سؤل خود فاصله‎ گرفته‎اند.
اینجا باید چیکار کرد؟ در این مواقع باید استشاره کرد یعنی باید مشورت کرد.
در انتخاب امنیه های زندگی بازی نخورید که شیطان خیلی خبره می باشد و مثل من و شما را زیاد زمین زده است.
هر پیشنهادی که به شما شد اول با عقل و شرع تطابق بدهید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام بدهید.

استاد رائفی پور

موضوعات: دینی و مذهبی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...