سلام دوستان. یک روز عده ای از دانشمندان داخل و خارج از کشور با مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)نشست داشتن. مثل بقیه ی جلسات روال ادامه داشته با این تفاوت که متناسب با اون ایام دقایقی مداحی و روضه خوانی هم صورت میگیرد. پس از این دیدار یکی از دانشمندان غیر مسلمان(احتمالا مسیحی)مسلمان میشه. علت رو که ازش سوال میکنن،میگه دیدم وقتی روضه میخوندن رهبرتون با یک دستمال اشک چشمشو پاک کرد و با یک دیگه آب بینیش رو.
م رهبر شما تحصیلات حوزوی داره و تحصیلاتی در حوزه ی علوم پزشکی نداشته.
شما پیرو دینی هستید که 1400سال پیش دستوری بهتون داده که امروز ما تو علممون بهش رسیدیم که اشک چشم و آب بینی نباید با مخلوط شن. (محیط چشم استریله و…).
ببینید به نظر من هدف حضرت آقا اصلا این نبوده که فلان کس این رفتار منو ببینه و عوض بشه، اما وقتی به دستورات خدا اعتماد داره و حتی مستحبات رو هم خیلی قشنگ اجرا میکنه ،ناخود آگاه تاثیرش رو میذاره.
اگه همه ی ما فکر کنیم که همیشه زیر ذره بین هستیم و تک تک رفتارهامون میتونه به اسلام نسبت داده بشه، احتمالا از خیلی از رفتارامون خجالت میکشیم.
به نظر من کار فرهنگی انجام دادن اصلا به این نیست که شیپور به دست بگیریم و بگیم که ما داریم کار فرهنگی انجام میدیم. اگه هر کدوممون تو رفتارمون دقت کنیم و به این فکر کنیم که اگه یه غیر مسلمون که چیزی از اسلام نمیدونه ،این رفتارمونو ببینه به اسلام خوشبین میشه یا بدبین؟
اما صادق (ع) میفرمایند:«کونو لنا زینا و لا تکونو علینا شینا»زینت خاندان ما باشید ومایه ی زشتی ما نباشید. من خودم وقتی از خیابون رد میشم به این فکر میکنم که اولسن تصویری که از من تو ذهن مردم میمونه پوشش و چادر منه. همین باعث میشه پشت چراغ قرمز بایستم حتی اگه ماشینی نباشه و عجله داشته باشم. فرهنگ اینجوریم معنی میشه و دفاع فرهنگی همیشه نیاز به ابزار و وسیله نداره. اگه یه کم تو رفتارامون تجدید نظر کنیم ،دیگه کسی نمیگه
همه ی چادریا…
همه ی ایرانیا…
همه ی مسلمونا….
تو روخدابه این چیزا فکر کنید
در نگاه اول نگین شعاره. اسلام برای همه کارای ما برنامه داره حتی برای ناخن گرفتن و…
پس بیاید به این فکر کنیم که رفتارامون میتونه جاذبه یا دافعه ای باشه برای اسلام.

موضوعات: رهبرم  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...