انگور درماني طبيعي براي كليه‌ها
توصيه مي‌شود انگور را وارد برنامه غذايي روزانه بكنيد. به خاطر اينكه اين ميوه خواص درماني ويژه‌اي دارد كه براي حفظ عملكرد كليه‌ها مفيد هستند.

به گزارش سلام خبر، براي حفاظت از سلامتي كليه‌هاي‌تان چه اقداماتي انجام مي‌دهيد؟ آيا آب كافي مي‌نوشيد؟ آيا مطمئن هستيد كه نمك دريافتي از مواد غذايي را به‌طور كامل دفع مي‌كنيد؟ آيا هر روز ورزش مي‌كنيد؟ بايد بدانيد كه تمام اين اقدامات براي داشتن كليه‌هايي سالم لازم‌اند. با اين حال خيلي از ما از انجام چنين كارهاي ساده‌اي نيز غفلت مي‌كنيم و تا قبل از مشاهده نخستين علائم بيماري در كليه‌ها به فكر سلامت آنها نمي‌افتيم. خوشبختانه انگور جزو ميوه‌هايي است كه براي ارتقاي سلامت اين اندام‌هاي لوبيايي شكل مفيد است.
فوايد انگور براي كليه‌ها
درد در قسمت پايين كمر كه به شكم سرايت مي‌كند، درد در حين دفع ادرار، تغيير رنگ ادرار و غيره جزو علائمي هستند كه نشان مي‌دهند كليه‌ها دچار مشكل شده‌اند. بر اساس بررسي‌هاي انجام شده توسط محققان آمريكايي در آينده از هر 9 نفر يك نفر با مشكلات كليوي مواجه خواهند شد. اين مشكلات از عفونت‌هاي ساده مجاري ادراري گرفته تا سنگ كليه يا بيماري‌هاي مزمن كليه را شامل مي‌شوند كه در طولاني‌مدت كار بيمار را به مراقبت‌هايي مانند دياليز يا پيوند كليه مي‌كشاند. سلامت كليه‌ها نياز به مراقبت‌هاي روزانه دارد؛ چون مشكلات كليوي صرفاً به بيماري ژنتيكي محدود نمي‌شوند. عادت‌ها و سبك زندگي و همچنين تغذيه ما نقش مهمي در وضعيت سلامت كليه‌هاي‌مان دارد. در نتيجه لازم است كه يك رژيم غذايي مناسب داشته باشیم تا با مصرف مواد غذايي مفيد كليه‌هايتان سالم‌تر بمانند. به همين دليل
توصيه مي‌شود كه انگور را وارد برنامه غذايي روزانه کنید. به خاطر اينكه اين ميوه خواص درماني ويژه‌اي دارد كه براي حفظ عملكرد كليه‌ها مفيد هستند.

قدرت هسته‌ انگور
اگر شما انگور ميل مي‌كنيد اما جزو افرادي هستيد كه هسته آن را جدا مي‌كنيد سخت در اشتباهيد. به خاطر اينكه هسته انگور سرشار از «فنوليك‌ها» و «پروآنتوسيانيدين» است كه هر دو جزو آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي محسوب مي‌شوند. اين آنتي‌اكسيدان‌ها باعث تقويت كليه‌ها شده و آسيب‌هاي وارد شده را ترميم مي‌كنند. اثرات انگور به دليل داشتن همين آنتي‌اكسيدان‌ها و ويتامين‌هايي از جمله ويتامين C، E و بتاكاروتن به مدت 3 روز در كليه‌ها فعال مي‌ماند و به همين دليل از اين ميوه به عنوان درماني طبيعي براي اين اعضا ياد مي‌شود. تمام تركيبات انگور به دفع سموم از كليه‌ها كمك كرده و باعث بهبود عملكرد آنها مي‌شوند. هسته انگور به تنظيم فشارخون، بهبود جريان خون و تقويت رگ‌هاي خوني نيز كمك مي‌كند. نتايج پژوهشي كه در مجله
Applied Physiology به چاپ رسيده است نشان مي‌دهد هسته انگور به احياي بافت‌هاي آسيب‌ديده كليه‌ها كمك مي‌كند و همچنين درماني موثر براي افرادي محسوب مي‌شود كه از مشكل اضافه‌وزن رنج مي‌برند. حواس‌تان باشد كه چربي زياد خطر بروز مشكلات كليوي را بالا مي‌برند و خوشبختانه هسته انگور به رفع اين چربي‌ها كمك مي‌كند.

خواص آب انگور
آب انگور طبيعي و بدون قند افزوده منبع آنتي‌اكسيدان‌هاست كه شما را در برابر استرس اكسيداتيو كه به كليه‌ها آسيب مي‌زند محافظت مي‌كنند. يادتان باشد كه اين آب‌ميوه باعث انبساط عروق شده و سياهرگ‌ها و سرخرگ‌ها را تميز و تصفيه مي‌كند. اگر خود را مستعد مشكل تصلب شرائين مي‌بينيد حتماً آب انگور ميل كنيد. به عقيده محققان انگورهايي كه به شيوه ارگانيك عمل آمده باشند يعني اينكه با آفت‌كش‌ها سم‌پاشي نشده باشند براي دفع اسيداوريك فوق‌العاده‌اند و باعث تميزي كبد و همچنين كليه‌ها از سموم مي‌شوند.

انگور و سلامت كليه‌ها
در گام اول فراموش نكنيد كه انگور حاوي قند است. اگر مي‌خواهيد بيشترين استفاده را از خواص آن ببريد بهتر است در مصرف آن زياده‌روي نكنيد. براي تقويت كليه‌ها كافي است كه روزانه 15 حبه انگور ميل كنيد. بهترين زمان براي مصرف انگور در وعده صبحانه است. شما مي‌توانيد اين حبه‌هاي خوشمزه را به غلات صبحانه (تهيه شده از جودوسر) يا داخل ماست طبيعي ريخته و ميل كنيد. مي‌توانيد از اين ميوه در تهيه سالاد ميوه استفاده كرده و از خواص بي‌نظير آن بهره‌مند شويد. انگور قرمز بيشترين خاصيت را در سلامت كليه‌ها دارد. اين انگورهاي خوش‌رنگ حاوي آنتي‌اكسيدان‌هاي بيشتري نسبت به انگورهاي سفيد دارند. در صورت دسترسي به ميوه‌هاي ارگانيك از انواع ارگانيك انگورها تهيه و استفاده كنيد. در حين مصرف انگور هسته‌هاي آن را خارج نكنيد. اگر در منزل آب انگور تهيه مي‌كنيد هيچگاه آن را صاف نكنيد و از خواص موجود در پوست و هسته‌هاي آن نيز بهره ببريد. انگورها بهترين انتخاب براي دسر هستند. البته صبحانه نيز زمان خوبي براي مصرف اين ميوه محسوب مي‌شود.

موضوعات: خواص میوه ها و اسرار خوراکی ها  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...