ایرانیان از چه روزگاری با شیعه پیوند خوردند؟

در پاسخ به این سوال که، مکتب تشیع از چه زمان شکل گرفته است ؟ باید گفت از ابتدای بعثت و از اولین روزهای تبلیغ دین، کلمه “شیعه” توسط رسول صلی الله علیه و آله و سلم برای پیروان دین و به خصوص پیروان علی ابن ابیطالب علیهما سلام به کار برده شده است.

به گزارش کوی محبت، به دو نمونه از این احادیث توجه فرمایید:
قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: یا علی اَنتَ وَ شیعَتُکَهُمُ الفائِزُون (ارشادالقلوب،ج2،ص262) رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: یا علی تو و شیعیانت رستگارانید.

قَالَ‏ رَسُولُ‏ اللَّهِ‏ صلّى اللّه علیه و آله و سلم: ‏یَا عَلِیُّ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى قَدْ غَفَرَ لَکَ وَ لِأَهْلِکَ وَ لِشِیعَتِکَ‏ وَ لِمُحِبِّی شِیعَتِکَ وَ لِمُحِبِّی مُحِبِّی شِیعَتِکَ… (صحیفة الإمام الرضا علیه السلام/ص63) رسول خدا صلی الله علیه واله فرمودند: یا علی قطعا خداوند تعالی تو را آمرزیده است و آمرزش برای خانواده ات و شیعیان توست و برای دوست داران شیعیانت و برای دوست دارانِ دوست داران شیعیانت. ..

هم چنین با وجود مصادیقی مانند: سلمان و ابوذر و عمار و مقداد و حذیفه و امثال این اصحاب گران قدر و اطاعت ایشان از شریعت اسلام و دستورات پیامبر و وصی بلافصل ایشان امیر المومنین علی علیه السلام به قاطعیت می توان گفت: آیین تشیع از اولین روز بعثت بر پا گردیده است. اولین شیعیان رسول الله صلی الله علیه واله وجود مقدس خدیجه سلام الله علیها و علی ابن ابیطالب بودند و به تبع ایشان اصحاب واقعی رسول الله صلی الله علیه واله جامعه ی شیعیان را تشکیل داده اند و آیین تشیع نیست مگر شریعت پیامبر صلی الله علیه واله

صفحات: 1 · · 3 · 4

موضوعات: سایر مطالب  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...