بررسی مانع تراشی­های دشمنان اسلام برای افزایش جمعیت

از آنجا که پشتیبانی مالی برای نفوذ دادن غربی در جوامع اسلامی، خطر نابودی ارزشهای اجتماعی را که از دین اسلام سرچشمه می­گیرد در درون خود دارد، باعث می­شود  تا ارزشهای اجتماعی در چارچوب نظام بی دینی غرب شکل بگیرد؛ بنابراین لازم است راههای نابودی و ساختار جدید ارزش­های اجتماعی مورد بحث قرارگیرد. راه­هایی که جهت تغییر این ارزش­ها قراردارند عبارتند از :

1 : راه اقتصادی

طرح­های آمریکائی، در ارائه راههای جلوگیری از بارداری و لزوم فشار بر متن جامعه تأکید دارد. این امر به معنی فشار اقتصادی برمردم می­باشد که در نتیجه آن، مشکلات اقتصادی بر مردم می­باشد. که در نتیجه آن، مشکلات اقتصادی خانواده­ها در جوامع اسلامی افزایش می­یابد و در این موقعیت اعلام می­دارد که مشکلات اقتصادی ناشی از افزایش تعداد فرزندان خانواده­ها می­باشد و این مسأله­ای است که تمامی تحقیقات سیاست­های جمعیتی که از جانب سازمان ملل متحد پشتیبانی می­شوند آن را تأیید می­کنند.

این بحث­ها در مورد تک تک افراد خانواده صورت می­گیرد، اما در سطح جامعه به عنوان یک مجموعه تحقیقات باتکیه بر نظر به جمعیت شناسان، سیر صعودی رشد جمعیت را عامل شکست طرح­های رشد اجتماعی و اقتصادی در کشورهای اسلامی می­داند، در حالیکه تجربه کشورهای اروپایی و تحقیقات و بررسی­های متفرقه ضعف این نظریه را ثابت کرده است.

 

در این طرح­ها این واقعیت نادیده انگاشته می­شود که عواملی چون سیطره کشورهای غربی بر سرنوشت این کشورها و غارت منابع ملت­ها و همچنین وجود نظامی­های دیکتاتوری و فساد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در ایجاد مشکلات اقتصادی در کشورهای اسلامی سهیم هستند؛ و در نتیجه چنین وانمود می­شود که فشارهای اقتصادی وارده به افراد موجب می­گردند این افراد برای کاهش فشار اقتصادی، راههای جلوگیری از بارداری را به کار ببندند، در حالی که رشد جمعیت اصلاً رابطه­ای با عامل این فشار اقتصادی ندارد. اما در سطح حکومت، دست اندرکاران خیلی زود پذیرفته­اند که این مسأله را در سیاست­ها و برنامه­های تبلیغی منعکس کرده و برنامه­هایی را بر اساس این نظریه در جامعه به اجرا درآورند.

2 : راه بهداشتی

یکی از راههای کنترل جمعیت در کشورهای اسلامی، مطرح ساختن امور بهداشتی است. یکی از اهداف اعلام شده در این سیاست، تقلیل زایمان می­باشدکه احتمال مرگ و میر مادران و نوزادان شیرخوار را کاهش می­دهد که ضعف این تفکر کاملاً مشهود است؛ این سیاست با طرح این مسأله که رابطه­ی میان افزایش جمعیت و مرگ و میر وجود دارد، مردم را برای به کارگیری وسایل جلوگیری از بارداری متقاعد می­سازند. بیشترین گروه مورد نظر این سیاست، زنان می­باشند، تا جایی که سازمانهای بین المللی بخصوص سازمان بهداشت جهانی، از طریق طرح­های بهداشتی خود در جهت رواج طرح­های جمعیتی خود نیز می­کوشد. این سازمان تحت پوشش حمایت مادران و نوزادان در کشورهای اسلامی، این تلاش­ها را همراهی می­کند. همچنین سازمان بهداشت جهانی دست به ایجاد پایگاه­های منطقه­ای بهداشت به منظور القاء سیاست­های خود به مردم زده، که این پایگاه­ها را در ساعت­های مشخصی کار می­کنند.

 

3 : راه آزادی و استقلال زن

سیاست­های کنترل جمعیتی که از غرب به فرهنگ اسلامی منتقل می­شود، در پی دستیابی به این هدف است که وقتی زن ارزش­های اجتماعی غربی، آزادی اجتماعی، فمینیسم و دیگر فرهنگ­های پوچ را پذیرفت سعی می­کند در راستای این هدف راههای جلوگیری از بارداری را بکارگرفته و تعداد زایمان را کاهش دهد.

4 : راه تأکید بر کیفیت

پایه گذاران سیاست­های جمعیت شناسی به تربیت فرزندان، بیشتر از تعدادشان تأکید می­کنند، و این سیاست را در ارتباط با مسائل اقتصادی می­دانند و معتقدند که اگر تعداد فرزندان کم باشد می­توان از زندگی بهتر و فرصت مناسب­تری بهره جست. متأسفانه این مسأله باعث شده اکثر مسلمانان کشورهای اسلامی بدون توجه به عوامل دیگری که در موقعیت­ها و کیفیت زندگی انسان تأثیرمنفی دارد، به این امر متقاعد شوند.

5 : روش تبلیغاتی

سیاست­های کنترل جمعیت تمامی وسایل ارتباط جمعی (تلویزیون، رادیو، روزنامه و… ) را به منظور کاهش رشد بی رویه جمعیت به کار گرفته است که از این طریق برنامه­هایی را پخش می­کنند تا بدین وسیله ارزشهای جدیدی در مردم به وجود آورده و مردم را در جهت کنترل جمعیت و یا تنظیم خانواده تشویق کنند.

سازمانهای بین المللی و مؤسسه­ های آمریکایی نیز از این برنامه ­ها حمایت کرده و ارزشهای اعتقادی مردم را به کمک رسانه­ها مورد تهاجم قرار می­دهد. همچنین این سازمانها با مؤسسات اسلامی علمی و غیرعلمی که درگیر ترتیب دادن حملاتی پیگیر به شکل دقیق بودند همکاری می­کنند.

این همکاری به منظور ایجاد ارزش­های جدید می­باشد تا به وسیله آن مردم را تشویق کنند تا از وسایل جلوگیری از بارداری استفاده نمایند.

مطبوعات و رادیو وتلویزیون (رسانه ­های خبری) در انتشار این امور سهم بزرگی داشته­ اند تا آنجا که به صورت قصه یا جمله ­هایی در پوسترهای رنگارنگ درآمده و یا از طریق سریالهای تلویزیونی، و یا ترانه­هایی مربوط به آن منتشر می­شود. کشورهای مصر و اندونزی از کشورهای پیشرو در اجرای این برنامه ­ها هستند. (رساله نکاحیه، علامه آیت الله سیدمحمد حسین حسینی طهرانی، ج 6، انتشارات معارف اسلام، ص100).

 

موضوعات: فرهنگی-اجتماعی- مذهبی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...