به اموات خود رحم کنید!!!…
قطب راوندى در لب اللباب نقل می کند که مردگان در هر شب جمعه از ماه رمضان مى آیند و هر یک از آنها به آواز گریان فریاد مى زند: اى فرزندان من. اى خویشان ! با خیرات خود به ما محبت کنید خدا شما را رحمت کند، ما را به خاطر بیاورید و ما را فراموشمان مکنید. بر غربت ما رحم کنید. ما در زندان تنگ و تاریک مانده ایم. به ما رحم کنید و دعا و صدقه از ما دریغ نکنید. شاید پیش از آنکه شما مثل ما شوید به شما رحم فرماید، اى بندگان خدا! سخن ما را بشنوید و ما را فراموش مکنید. این ثروتى که در دست شما است روزى در دست ما بود، ما آنها را در راه خدا خرج نکردیم ، پس آنها براى ما وبال شد و منفعت براى دیگران . به ما مهربانى کنید ولو به یک درهم یا قرص نانى یا پاره اى از چیزى . پس فریاد مى کنند: چقدر نزدیک است که بر نفسهاى خود گریه کنید و به شما نفعى ندهد. چنانکه ما گریه مى کنیم و سودى براى ما ندارد؛ پس کوشش کنید پیش از آن که مثل ما شوید.(1)

صدقه مردگان را زود بفرستید
از همین روست که پیامبر(ص) فرمودند: براى مردگان خود هدیه فرستید؛ ارواح مؤمنین هر جمعه به آسمان دنیا مقابل خانه ها و منزلهاى خود مى آیند و هر یک از ایشان به آواز حزین با گریه فریاد مى کند: اى اهل من و اى پدر من و مادر من و خویشان خود را صدا مى زنند که با خیرات و یا قرص نانى یا جامه اى بر ما مهربانى کنید که خداوند شما را از جامه بهشت بپوشاند پس رسول خدا گریست و ما هم گریه کردیم. سپس فرمود: اینها برادران دینى شمایند که زیر خاک پوسیده شده اند که همه آنها در ناز و نعمت بودند. پس بر عذاب خود ندا مى کنند و مى گویند: واى بر ما؛ اگر به آنچه که در دست ما بود انفاق مى کردیم در رضاى خداوند، به شما محتاج نبودیم پس با حسرت و پشیمانى بر مى گردند و فریاد مى کنند: صدقه مردگان را زود بفرستید. (2)
و نیز فرمود هر صدقه که براى میتى بدهى آنرا ملکى در طبقى از نور قرار مى دهد که شعاع آن درخشان است
و مى رسد به هفت آسمان پس بر لب قبر، مى ایستد و فریاد مى کند: السلام علیکم یا اهل القبور، اهل شما این هدیه را به سوى شما فرستادند. پس میت مى گرید و آن را داخل در قبر خود مى کند و بدان خوابگاهش فراخ مى شود.(3)


پانوشتها:

1. سفینة البحار ، ج 8 ، ص 133
2. مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی، ص907
3. جامع الاخبار ، ص 482

موضوعات: دینی و مذهبی  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: هادي شمس آبادي [عضو] 
هادي شمس آبادي

سلام ممنون عالی بود
لطفا برای پدرم که ده ماهه اون از دست دادم طلب مغفرت کنید

1394/05/05 @ 16:50
نظر از: طلبه حقیر(حمیداوی) [عضو] 

سلام مطلبتون عالی بود ممنون میشم به منم سری بزنید
یا علی لتماس دعا

1394/05/03 @ 21:58
نظر از: خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام [عضو] 

سلام
خدا همه گذشتگان را بیامرزد

1394/05/03 @ 16:21
نظر از: قديري اناري [عضو] 
5 stars

سلام عليكم، مطلب خوبی بود. موفق باشی. در پناه حضرت حق!

1394/05/03 @ 00:22
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام
مطلب شما در منتخب ها درج شد.
موفق باشید.

1394/05/02 @ 12:41


فرم در حال بارگذاری ...