ثواب زيارت کريمه اهل بيت در کلام معصومين
در کتاب تحفة المظفريه في تذکرة اولاد الائمة در شرح اولاد حضرت امام همام موسي الکاظم عليه‌السلام ذکر شده که در ثواب زيارت حضرت فاطمه معصومه عليهاالسلام مدفونه در قم، چهار حديث از سه امام وارد شده است.
1. از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام که مي‌فرمايد: به درستي که از براي خداوند تعالي حرمي است که او مکه است، و از براي حضرت رسول صلي الله عليه وآله حرمي است که او مدينه است، و از براي حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام حرمي است که او کوفه است، و از براي ما اهل بيت حرمي است که او قم است. زود است دفن شود در او زني از فرزندان من که اسم او فاطمه است: »من زارَها وَجَبت له الجنّة»(بحارالانوار، ج 48، ص 316 - 317)‌؛ کسي که زيارت کند او را، بهشت بر او واجب است، و در خبر ديگري آمده است: «اِنَّ زيارتها تعادل الجنّة.» (مفاتيح الجنان، ص 1023)


2. از حضرت علي بن موسي الرضا عليهماالسلام در جواب سعد بن سعد که سؤال مي‌کند از فاطمه دختر موسي بن جعفر عليهماالسلام، مي‌فرمايد: » من زارها فله الجنة» (بحارالانوار، ج 48، ص 316)؛ کسي که زيارت کند او را به بهشت مي‌رود.


3. نيز از آن حضرت است که مي‌فرمايد به سعد، از ما نزد شما قبري است؟ عرض مي‌کند: بلي، پدر و مادرم به فداي تو باد! فاطمه دختر موسي بن جعفر است؟ مي‌فرمايد: » من زارها عارفاً بحقها فله الجنة» (بحارالانوار، ج 48، ص 317)؛ کسي که با معرفت و شناخت ايشان را زيارت کند، پاداشش بهشت است.


4. حضرت امام محمد تقي عليه السلام مي‌فرمايد: «من زار عمّتي بقم فله الجنّة .کسي که زيارت کند عمه مرا در قم، بهشت براي او است.

موضوعات: بانوی کرامت  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...