1.وَ قالَ ارکبوا فیها بِسْمِ اللّهِ مَجْراها وَ مُرْساها إنّ رَبّی لَغَفُوررَحیم.
گفت:سوار شوید در آن با نام خداوند هنگام روان شدن و لنگر انداختنش. همانا پروردگار من آمرزنده ی مهربان است. (هود،41)
2.وَ قیلَ یا أرْضُ ابْلَعی مَاءَکِ و یا سَماءُ اَقْلِعی وَ غِیضَ الماءُ وَقُضِی الأمْر وَاسْتَوَتْ عَلَی الْجُودِی….
و گفته شد:ای زمین! آب خویش را فروخور و ای آسمان! بس کن. آب فرو نشست و کار گذشت و بر(کوه)جودی استوار شد…. (هود،44)
3.قِیلَ یا نُوحُ اهْبِطْ بِسَلاَمٍ مِنّا وَ بَرکَاتِ عَلیکَ وَ عَلَی اُمَمٍ مِمَّنْ معَکَ سَنُمَتِّعُهم….
گفته شد: ای نوح! فرود آی با آرامشی از ماو برکت هایی بر تو و بر ملیت هایی از آنان که با تو هستند و ملت هایی که زود است بهره مندشان گردانیم…. (هود،48)
از آن جا که نوح نبی الله (ع)، یکی دیگر ازپیامبران اولوا العزم الهی است،دعوت خود را درمیان قومش آغاز کرد و ایشان را به پرستش خدای یگانه و پیروی از او فراخواند.البته گروهی از بزرگان و اشراف با تمسّخر، رسالتش را از سوی خدای هستی انکار کردند و به خدای یگانه کافر شدند. خداوند به پیامبر خود، نوح(ع) دستور داد کشتی بسازد و به وی فرمود که مؤمنان راستین دین خدا و جفتی از حیوانات، چرندگان و پرندگان را سوار کشتی کند؛ زیرا به زودی عذاب الهی فرا خواهد رسید، و خداوند ستم کاران و کافران را نابود خواهد ساخت.
آب جوشیدن گرفت و از آسمان پیوسته باران می بارید تا زمین را آب فرا گرفت. آن گاه کشتی نوح(ع) به حرکت درآمد و قوم کافر پیشه غرق شدند. پس خداوند کشتی را برکوه جودی فرونشاند و مؤمنان راستین دین خدا همراه نوح(ع) با سلامتی از کشتی فرود آمدند ودر زمین پراکنده شدند. حال، شواهدی به دست آمده است که بقایای کشتی نوح(ع) و تخته چوبی به شکل پنجه را نشان می دهد که نوح(ع) بدان ها از خدا یاری خواسته است.
در ژوئیه1951م گروهی از دانشمندان معدن شناس روسی برای معدن یابی، سرگرم زمین کاوی بودند که ناگهان به تخته چوب هایی پوسیده برخوردند. پس ا ز کاوش بیشتر معلوم شد که آن جا چوب های بسیاری در زیر زمین وجود داشته که گذشت زمان، آن ها را کهنه و پوسیده ساخته است. آنان از علایمی دریافتند که باید این چوب ها غیر عادی بوده و راز نهفته ای را در بر داشته باشد.
به همین دلیل، با دقت کامل،زمین را شکافتند. در نتیجه، تخته چوب های پوسیده و چیزهای دیگری از آن جا درآوردند. در آن میان،تخته چوبی مستطیلی یافتند که همه را به حیرت انداخت؛ زیرا در اثر گذشت زمان، کهنگی و پوسیدگی به همه ی چوب ها راه یافته بود جز این تخته که 14 اینچ1 طول و 10 اینچ عرض داشت و حروفی چند بر آن نقش بسته بود.
دولت روسیه، در 27فوریه 1935م کمیته ای مرکب از باستان شناسان و استادان شناخت زبان های عتیق را برای بررسی این تخته چوب، تشکیل داد.
پس از هشت ماه تحقیق وکاوش،اسرار آن تخته چوب برای کمیته کشف گردید و معلوم شد که این تخته چوب ، از کشتی حضرت نوح(ع) بوده که برای تیمّن و مدد خواهی، چیزهایی برآن نوشته و بر کشتی نصب کرده است.
در وسط تخته، یک تصویر پنجه نما وجود داشت که عبارتی چند به زبان سامانی2 بر آن نگاشته شده بود. در این تخته، تصویر و نوشته هایی از زمان حضرت نوح(ع) به چشم می خورد.
ای خدای من!ای مددکار من!
به لطف و مرحمت خود و به طفیل ذوات مقدس: محمد،ایلیا،شبر، شبیر و فاطمه(ع)، دست مرا بگیر. این پنج وجود مقدس از همه با عظمت تر و واجب الاحترام هستند و همه ی دنیا برای آنان برپا شده است.
پروردگارا! به واسطه ی نامشان،مرا مدد فرمای. تو می توانی همه را به راه راست، هدایت کنی.3
این نوشته به انگلیسی چنین ترجمه شده است:
My god My helPer.keeP My hand with Mercy.And with your holybodies : Mohamad. Alia. shabbar. shabbir.Fatema.
They All Are Biggests And Honourables.The world Established for them.
HelP Me ByThei Names.You can Refrem To Right.
_____________________
1.هر اینچ، دوسانتی متر و نیم یا یک دوازدهم فوت است.
2.زبان رایج در زمان حضرت نوح(ع) و تا چندی بعد از آن، زبان سامی یا سامانی بود. زبان های: عبرانی، شریانی، قیهانی، قبطی و عربی از شاخه های همان زبان است. اولاد حضرت نوح(ع) و معاصران آنان و نسل ایشان در هر سرزمین که سکونت گزیدند، آن جا را آباد کردند و زبان سامی را با اندکی تغییر، رواج دادند. رفته رفته، همان زبان ها ترقی کرد و به شکل جدیدی در آمد.
3.علی(ع) و پیامبران، حکیم سیالکوتی، برگردان:سید محمد مختاری، صص35ـ 38.
منابع:
1.ماهنامه ی Starof bartania، چاپ لندن، ژانویه1954م. 2.مجله ی Manchestor.Sunlight، 23ژانویه1954م.
3. مجله ی London Weekly Mirror، 1فوریه1954م.

موضوعات: اهل بیت (ع)  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...