با اینکه خیلی تلاش می کنم ، باز خانمم راضی نیست و می گوید : تو با من حرف نمیزنی . من می خواهم حرف بزنم ولی آنقدر خسته هستم که نمیتوانم.راهنمایی بفرمایید.

این آقا زن شناس نیستند ولی باید بدانند که تمام نیازهای یک همسر ، مادی نیست . شما تمام تلاش خوتان را برای رفع نیاز مادی خانم و فرزندان می کنید . ایشان نیاز دیگری بجز نیاز مادی هم دارند. از جمله نیاز به گفتگو است . این جزء مهمترین نیازهای زن است . وقتی مرد با خانمش صحبت میکند ، برای خانم بسیار خوش آیند و لذت بخش است . حالا سکوت به همان اندازه برایش رنج آور است و زن را عذاب می دهد زیرا پیام بدی به خانم میدهد . چون خانم اهل صحبت است ، سکوت مرد برای او ، به معنای مشکل است .

وقتی حرف نمی زند یعنی مشکلی در کار است . برای آقایان وقتی سکوت است ، یعنی همه چیز بروفق مراد است . این سکوت پیام هایی مید هد که مثلا شوهرم ، من را دوست ندارد ، من برایش مهم نیستم ، به من بی اعتنا است و از مسائل روزانه از من سوال نمی کند . این کم کم اثر می گذارد و اشتیاق خانم به خدمت به زندگی کمتر میشود . من از شما تقاضا می کنم کمی از کارتان کم کنید تا نای حرف زدن داشته باشید. علاوه بر پیام های بدی که دارد ، مشکلاتی را هم ایجاد می کند . وقتی شما با خانم تان حرف نمی زنید ، ایشان اهل گله و شکوه میشود . در واقع غُر و نق می زنند چون شما به او فرصت گفتگو نمی دهید . عجیب است .

خانمی به من می گفتند : من خودم درگیری ایجاد میکنم تا شوهرم با من جدال کند وحرف بزند . این جدال و بگو و مگو بهتر از پوچی و خلا و سکوت مرگبار است . یا ممکن است خانم شما مسائل خصوصی زندگی را بیرون ببرد و به دیگران بگوید . آقایان از این کار خیلی بدشان می آید . البته این را بگویم که این ویژگی خانمها ، زمینه را برای رازگویی بیشتر فراهم می کند زیرا خانم ها اهل گفتگو هستند . خانمهایی که ضعف تقوایی دارند ، در مواجه با مزاحمتهای تلفنی دچار مشکل میشوند البته آدمهای با تقوا ، دل به این چیزها نمی بندند و با این چیزها منحرف نمی شوند . شما با خانم حرف نمی زنید و اگر روزی مزاحم تلفنی آقا داشته باشید ، خانم به مشکل برخورد می کند .

بعد کم کم خانم دچار اختلال رفتاری میشود . خانم وقتی می بیند آقا با او حرف نمی زند دچار پرخوابی ، بی نظمی ، کم تحرکی و بی حوصلگی می شود . این ها اختلال رفتاری است . اگر جلوی این را نگیرید به مرور اختلال روانپزشکی پیش می آید . یعنی مقدمات افسردگی و افسردگی های حاد . من مراجعانی داشته ام که خانم افسردگی حاد گرفته است چون آقا با او حرف نمی زند . امکانات مادی آسایش می آورد ولی آرامش نمی آورد . شما برای درآمد بیشتر کار بیشتر می کنید و همان را باید برای حل مشکل زیاد کار کردن ، خرج کنید . کار باید در حد کفایت باشد.

موضوعات: خانواده و زندگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...