آلوئه ورا در درمان دیابت :

پژوهش ها نشان دادند که آلوئه ورا قند خون را در انسان کاهش می دهد. دانشمندان دریافتند از آنجا که آلوئه ورا قادر است آنزیم های موجود در پانکراس را فعال نماید می تواند در افرادی که دچار دیابت و هیپوگلیسمی هستند به تعادل و تنظیم قند خون کمک نماید.

آلوئه ورا در درمان زخم معده :

آلوئه ورا ترشح اسیدهای معده را تنظیم و کنترل می نماید. همچنین خواص بی حس کننده، منعقد کننده خون، ضد باکتری و درمان کننده دارد.

خوردن ژل آلوئه ورا سبب مب شود که این ژل به جداره لوله های گوارشی بچسبد و سرعت بهبود زخم ها را افزایش دهد. ژل معجزه گر آلوئه ورا قادر به کاهش اسیدهای معده (عامل اصلی تشدید زخم های معده) می باشد. از این رو این ژل برای درمان زخم های معده بسیار مؤثر شناخته شده است. مصرف و خوردن آلوئه ورا پیش از هر وعده غذایی برای کسانی که از نظر هضم غذای مصرفی با مشکل روبرو هستند نیز مفید می باشد، زیرا آلوئه ورا سبب تحریک شیره گوارشی و ایجاد جریان طبیعی آن و در نتیجه کمک به شکستن مواد غذایی جهت جذب توسط سلول ها می شود.

آلوئه ورا در تنظیم کلسترول، چربی خون :

ژل آلوئه ورا دارای آنزیم هایی نظیر آمیلاز، اکسیداز، کاتالاز و لیپاز، فولیک اسید، نیاسین که برای کاهش چربی و قند خون مفیدند هست.

آلوئه ورا در درمان فشار خون :

تحقیقات اخیر ثابت کرده است که مصرف مداوم آلوئه ورا می تواند با الیاف سلولزی همراه و مخلوط شود و باعث پالایش و تصفیه خون شود و فشار خون را تنظیم و متعادل نماید.

آلوئه ورا در درمان بیماری کلیه و دفع سنگ کلیه:

خوردن آلوئه ورا می تواند سنگ کلیه را دفع نماید یا اندازه سنگ را کوچکتر نماید. مصرف مداوم آلوئه ورا از تشکیل سنگ کلیهپیشگیری می نماید و از بافت های آن مراقبت نماید.

موضوعات: خواص میوه ها و اسرار خوراکی ها  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...