بادمجان
خواص داروئی:
از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشك است . بادمجان بر خلاف آنچه كه عوام اعتقاد دارند كه بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است . مهمترین خاصیت آن كم كالری بودن آن است كه غذای بسیار خوبی برای كسانی است كه می خواهند وزن كم كنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد .
1)بادمجان را حتما باید بحالت كاملا رسیده مصرف كرد زیرا خام آن طعم تلخ درد و در آنهائیكه آسم و برونشیت دارند باعث تحریك این بیماریها می شود.
2)بادمجان اثر نرم كننده و مدر درد .
3)بادمجان بعلت درا بودن آهن در رفع كم خونی داروی موثری است .
4)بادمجان را می توان برای از بین بردن ورم و التهاب روی عضو ملتهب گذاشت .
5)دانه بادمجان ایجاد یبوست می كند .
6)ریشه بادمجان و شاخه های خشك شده و برگهای آن اثر بند آورنده خون را دراست و قابض بوده و می توان در آن برای درمان احتلام بانه و انواع خونریزیها استفاده كرد.
7)بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی است .
8)خوردن بادمجان گرفتگی رگها را باز می كند و شخص را ازخطرسكته قلبی محفوظ می درد .
9)بادمجان برطرف كننده یبوست است .
10)برگها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند این جوشانده درمان اسهال خونی است .
11)جوشانده ریشه بادمجان درمان بیماری آسم است.
12)بادمجان مقوی معده است .
13)آب زردرنگی كه در موقع نمك زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج می شود برای خشك كردن عرق دست و پا بهترین دارو است و اشخاصی كه دست و پایشان مرتب عرق می كند باید دست و پای خود را با آن چند بار در روز بشویند تا از شر این مرض آسوده شوند.
14)اگر بادمجان را بسوزانند و خاكستر آن را با سركه خمیر كنند و به زگیل بمالند زگیل كنده خواهد شد .
15)از بادمجان می توان به عنوان مسكن برای تسكین در استخوان شكسته و ضرب خورده استفاده كرد بدین طریق كه باید بادمجان را در فر بگذارید كه نیم پز شود و سپس آب آنرا با فشار بگیرید و بعد بمقدر نصف این مقدر آب به آن شكر قهوه ای اضافه كنید آنرا هم بزنید و بنوشید.
16)با تحقیقاتی كه جدیدا روی موشهای آزمایشگاهی انجام شده نتیجه گرفته اند كه بادمجان دارای یك ماده ضد تشنج است كه در درمان بیماری صرع اثر بسیار خوبی درد . بنابراین اشخاصی كه تشنج دارند و یا مبتلا به این بیماری می باشند بهتر است كه از بادمجان استفاده كنند.
بهترین طریقه پخت بادمجان آب پز كردن و یا پختن در فر است زیرا سرخ شده آن سنگین شده و برای معده های ضعیف مناسب نیست .

موضوعات: خواص میوه ها و اسرار خوراکی ها  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...