دوست خوب من سلام؛

آيا هيچ وقت به طور جدي دقت کرده ايد که از صبح تا شب از چه واژه هايي استفاده مي کنيد و چه کلماتي را بر زبان مي آوريد؟ و آيا هرگز به اين توجه کرده ايد که واژه هايي که در طول روز استفاده مي کنيد بار معنايي مثبت يا منفي دارد؟

يکي از مباحث جدي و مهم روان شناسي امروز دنيا، نقش و تأثير واژه ها و کلام روي روحيه و رفتار و زندگي انسان است. در واقع تحقيقات نشان داده است که وقتي شما روزانه از کلمات و لغاتي استفاده مي کنيد که بار معنايي مثبت و سازنده اي دارد، از روحيه ، انگيزه و انرژي مثبت بهتر و بيشتري برخوردار مي شويد و اين قطعاً روي عملکردهاي شما و نتايجي که از آنها مي گيريد تأثير مثبت مي گذارد. در صورتي که به کارگيري واژه هاي مخرب و ويرانگر، مي تواند انرژي شما را تحليل ببرد، روحيه تان را تخريب کند و اثر منفي روي نوع عملکردها و نتايج زندگي تان بگذارد.
نق زدن، غر زدن، ناسپاسي، بدگويي از اين و آن، بيان مشکلات و غصه ها و ناراحتي ها و اظهار ضعف و ناتواني مي تواند روزهاي شما را بسيار کم انرژي کند و البته روزي تان را کاهش دهد.

اين در حالي است که سپاسگزاري، تحسين ديگران، تشکر از اطرافيان، بيان داشته ها و نعمت ها و اظهار توانايي قادر است لحظه هاي شما را سرشار از انرژي کند و به افزايش روزي تان منجر کند.

بنابراين اگر مي خواهيد روزهاي پرانرژي داشته باشيد بايد:
* به شدت مراقب سخن و کلام خود باشيد.
* در طول روز بسيار سپاسگزاري خدا کنيد.
* نعمت هايتان را به ياد و زبان بياوريد.
* نقاط قوت و ويژگي هاي مثبت اطرافيان را به آنها يادآوري کنيد.
* آنها را تحسين کنيد و از خوبي ها و محبت هايشان تشکر کنيد.
* نسبت به آينده، خوش بينانه و اميدوارانه صحبت کنيد.

موضوعات: روانشناسی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...