اختلالات كليوي‌


1- پنجاه گرم پوست و برگ خشك «آقطي» (گياه و درختچه ايست وحشي كه در شمال ايران هم مي‌رويد. دانه‌هاي كوچكي مي‌دهد كه بعدها قرمز مي‌شود) را در يك ليتر آب سرد بريزيد تا دو ساعت بماند. سپس ظرف را روي آتش قرار دهيد. پس از پنج دقيقه جوشيدن، يك ربع بماند تا خنك شود. سپس آن را صاف كنيد. روزانه سه تا چهار فنجان از آن بنوشيد.


2- نوشيدن شربت «بنفشه» بسيار مفيد است. طرز تهيه: مقدار پنجاه گرم گل بنفشه خشك را در يك ليتر آب سرد بريزيد و بجوشانيد. يك ربع بعد، پس از خنك شدن با «عسل» شيرين سازيد و هر روز سه تا پنج فنجان از آن به فاصله بنوشيد.


3- دو يا سه عدد «تره فرنگي» را به صورت گرد گرد ببريد در ميان آب به مدّت يك يا دو ساعت بجوشانيد. بعد آن را صاف كنيد و روزي دو تا سه فنجان در فاصله غذاها بنوشيد.


4- بيست عدد برگ تازه يا خشك «زيتون» را در داخل سيصد گرم آب (كمتر از يك سوم ليتر) يك ربع بجوشانيد. صاف كنيد و با «عسل» شيرين سازيد. صبح و عصر گرم كنيد و بنوشيد. پانزده روز به طور مداوم بنوشيد. بعد هشت روز وقفه بدهيد و دوباره يك دوره پانزده روزه را شروع كنيد تا نتيجه بگيريد.


5- روزي 2 بار جوشانده «پوست سيب» بنوشيد.


6- آب يا شربت «كدوي پخته» داروي خوب و مناسبي مي‌باشد.


7- مقدار پانزده تا سي گرم از گل هاي خشك يا بمقدار دو تا سه گرم از گل هاي تازه يا به مقدار پنجاه تا شصت گرم از برگ هاي خشك «درخت هلو» را در يك ليتر آب جوش بريزيد. دوازده دقيقه بماند. بعد آن را صاف و شيرين سازيد. روزي دو تا سه فنجان از آن به فاصله بنوشيد.


8- دم كرده برگ «گلابي» را بنوشيد.

 

موضوعات: درمان طبیعی بیماریها, آ، ا  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...