رازهایی برای درخشندگی بیشتر اتومبیل و شیشه های آن

 

بردن اتومبیل به کارواش، یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن آن است. کافی است دست به جیب شوید، قبض بگیرید و نیم‌ ساعتی منتظر بمانید …

بعد از نیم ساعت، ماشینی براق و درخشان تحویل می‌گیرید و حداقل 2 هفته‌ای از تمیزی آن لذت می‌برید اما این لذت خوشایند، همیشگی نیست. کافی است هوا کمی تغییر کند تا صبح روز بعد از کارواش، اتومبیلی پر از لک داشته باشید و آن درخشندگی از دست برود بنابراین بهترین روش برای تمیزی اتومبیل، شستشوی بدنه آن در روزهای تعطیل و بدون رفتن به کارواش است. شستشویی که اگر رازهای آن ‌را بدانید، همیشه و همواره، ماشینی تمیز و درخشان خواهید داشت.

 

_ نرم‌کننده مو، تمیزکننده‌ای بی‌نظیر است

به جای شوینده‌های مخصوص، نرم‌کننده مو را تجربه کنید تا مدت‌های زیادی اتومبیل برق بزند و شما را از شستشوی مداوم اتومبیل خلاص کند.

 

_ بعد از باران، لاستیک‌ها و پوشش‌های اطراف شیشه‌های اتومبیل، کثیف و پرلک‌ می‌شوند. این لک‌ها را با نوشابه بشویید.

مقداری نوشابه روی دستمال بریزید و روی لاستیک‌ها بکشید، حواستان باشد که نوشابه روی بدنه ماشین نریزد چون رنگ آن را از بین می‌برد. نتیجه، بی‌نظیر است و لاستیک‌های حاشیه شیشه‌ها برق می‌زنند.

 

_ مخزن شیشه‌شور اتومبیل را با مخلوطی از الکل و مایع ظرفشویی پر کنید تا موقع باران، شیشه‌ها گلی و پرلک نشوند.

4 پیمانه الکل و 2 قاشق چایخوری مایع ‌ظرفشویی ترکیب ایده‌آلی است.

 

_ چراغ‌های اتومبیل را با مایع شیشه‌شور بشویید تا وقتی در شب چراغ‌های ماشین را روشن می‌کنید، نوری شفاف از آن بتابد.

 

_ شیشه‌های اتومبیل را با دستمال‌های مرطوب آرایشی تمیز کنید. نتیجه بی‌نظیر و باور نکردنی است که به دست آوردن همچین تمیزی، آنقدر ساده باشد.

 

_ پنبه‌هایی که این روزها برای پاک‌کردن آرایش در بازار وجود دارد، یکی از بهترین وسایل تمیز کردن شیشه اتومبیل است.

 

_ شما نمی‌توانید باران‌ ناگهانی را پیش‌بینی کنید. یک‌چهارم فنجان آمونیاک خانگی را با یک لیتر آب مخلوط کنید و در یک بطری پلاستیکی بریزید و در اتومبیل نگه‌دارید. به محض بارش باران و لک شدن شیشه‌های ماشین، محتوی این بطری را روی شیشه‌ها بریزید و با دستمال کاغذی پاک کنید.

 

_ یک‌چهارم پیمانه جوش‌شیرین را با یک‌چهارم پیمانه مایع ظرفشویی در گالن یک لیتری بریزید و در مقدار متناسبی آب حل کنید. در گالن را ببندید. وقتی زمان شستشوی اتومبیل رسید، گالن را خوب تکان دهید و به آن 2 لیتر آب اضافه کنید. اتومبیل?تان را با این محلول بشویید و از درخشندگی بدنه‌اش لذت ببرید.

 

موضوعات: گلچین  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...