1-امیرالمومنین (علیه السلام)فرمودند:هر کس چیزی را دوست بدارد،همواره نام او را بر زبان جاری می کند.(بحار الانوار157:53)

سعی کنیم در هر جایی که هستیم و در هر حالتی که هستیم چه ایستاده ،نشسته، خوابیده…و با بهتر از آن بیاییم تصمیم بگیریم هر موقع که خواستیم از جا بلند شویم همیشه ذکر یا صاحب الزمان در سر زبانمان باشد.

2-امام صادق(ع): …(در زمان غیبتش )دیدگان مومنان بر او بسیار گریان است.(بحار الانوار281:52)

اگر محبی از محبوب خویش دور بیفتد و به هجران او گرفتار شود بی قرار خواهد شد گریه سر خواهد داد وبه دنبال او خواهد گشت.سعی کنیم در مجالسی که از امام زمان یاد می کنند شرکت کنیم .

3-از میان زیارت های امام زمان به چند زیارت بیشتر اهتمام بورزیم:

یکی آل یاسین که خود آقا فرموده اند هر وقت می خواهید به ما توسل کنید و با من سخن بگویید این زیارت رو بخوانیم .دوم زیارت جامعه کبیره که حداقل هفته ای یک بار بخوانیم و سوم زیارت عاشورا بنیابتش بخوانیم.

4-با القائات شیطان مبارزه کنید:

امام زمان از پدر مهربان تر و از مادر دلسوز تر واز برادر به ما نزدیک تر است.شیطان در صدد ایجاد فاصله میان ما و امام و القای این فاصله است.نگویید -ما کجا و امام زمان کجا؟…ما رو سیاهیم…گناه کاریم/

5-با امامان حرف بزنیم:

حرف هایی که با نزدیک ترین افراد به خویش نمی توانیم مطرح کنیم به راحتی و بدون خجالت با امام خویش مطرح سازید.مشکلات مربوط به ازدواج تحصیل شغل مسکن بیکاری دنیا آخرت…

6-به نیابت از امام زمان…:

هر کارخیری که می خواهیم بکنیم به نیابت از امام زمان و تعجیل در فرج انجام دهیم.صلوات،ختم قرآن ، زیارت امامان معصوم ، صدقه و حتی خواندن سه بار سوره توحید که ثواب ختم قرآن رو دارد

7-موفقیت های برای شیعیان رو از او بخواهید:

هر دعایی که داریم از امام زمان بخواهیم.اما بیشتر دعاهایمان در مورد موفقیت های شیعیان در سرتاسر دنیا باشد

8- رنگ امام زمان:

اتاق ها و در دیوار منزل محل کسب کار ،بک گراند گوشی و کامپیوتر را با نام ،تصاویر گرافیکی،احادیث در مورد امام زمان مزین کنیم.

9-مجلس عزای فاطمه(س)

یکی از میانبرترین و مجرب ترین راه ها برای تقرب به امام زمان شرکت در مجالس حضرت زهراولعن قاتلین است.یک پسر حتما در مجلس مادرش شرکت می کند.

10-مسجد جمکران

هر موقع کارتان لنگ شد به یاد مسجد جمکران بیفتید و به آنجا بروید.رفتن به این مسجد قسمت هرکسی نمی شود.

11- کار فرهنگی

-اگر خود قادر به تالیف کتاب نیستید و یا سرمایه ای قابل توجه برای هزینه کردن در راه امام ندارید حداقل با زبان خویش مبلغ زیبایی های امام زمان و ظهورش باشید.سعی کنید تبلیغات منفی در مورد امام زمان را خنثی کنید.

12-نصرت مالی:

نصرت مالی امام زمان از وظایفی است که تقریبا به فراموشی سپرده شده.اگر یقین داریم که هر نعمتی به ما می رسد از ناحیه آن امام است و به واسطه ی آن گرامی است،نباید در خرج کردن برای آن حضرت اندک تردیدی به خرج دهیم.امام صادق(ع):یک درهم خرج کردن در راه حج از یک میلیون درهم در غیر از آن بهتر است.ویک درهم که به امام برسد بهتر ازخرج كردن یک میلیون درهم برای غير امام است.

13-نماز امام زمان:

سعی کنیم حداقل هفته ای یک بار برای سلامتی و تعجیل در فرج آن امام هدیه کنید.یادمان باشد که نماز امام زمان فقط مختص مسجد مقدس جمکران نیست.بلکه در هر زمان و مکانی می توان آن را به جای آورد.

14-اذکار:

روزی صد مرتبه ذکر شریف لاحول ولا قوه الا بالله در رفع و غم موثر است.به نیابت از امام زمان وجهت رفع هموم ایشان این ذکر را بگویید.

موضوعات: اهل بیت (ع)  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...