راهنمای انتخاب گلدان

ممکن است زیبایی یک ظرف قدیمی شما را برای کاشتن گل و گیاه در داخل آن وسوسه کند اما اگر می‌خواهید این وسوسه هیجان‌انگیز نتیجه موفقی هم در‌پی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم آشنایی با گلدان‌های زیر و درنظر گرفتن گلدان مناسب برای هر گیاه را در تصمیمات خود لحاظ کنید و ضمن استفاده از آنها در آپارتمان، بالکن، پشت‌بام یا حیاط خانه خود، از داشتن فضایی سبز و زیبا لذت ببرید.

هر كدام از گلدان‌ها داراي مزايا و معايبي هستند كه در زير به آنها اشاره مي‌شود.

گلدان‌های سفالی
گلدان‌هاي سفالي با رنگ‌هاي گرم مخصوص به‌خود، تقريبا براي كاشت هر گياهي مناسب هستند و به آساني نيز تهيه مي‌شوند.

مزايا: اين گلدان‌ها تقريبا ارزان بوده، داراي طرح‌ها و شكل‌هاي بسيار مختلف و به‌دليل سنگيني و مقاومت در برابر باد، مناسب فضاي بيرون هستند.

توصيه: با توجه به شكننده ‌بودن آنها، از گذاشتن اين گلدان‌ها در جاهايي كه احتمال ضربه‌وجود دارد، خودداري كنيد.

نكته: اين گلدان‌ها به‌دليل داشتن منافذ بسيار، زودتر از ساير گلدان‌ها آب را از دست مي‌دهند بنابراين گياه داخل آنها به آبياري بيشتري نياز دارد. گاهي بر اثر املاح زياد آب و تعريق زياد در محل‌هاي خيلي گرم، باعث رسوب نمك در ديواره داخلي گلدان مي‌شود و شوري خاك را در پي دارد. نكته ديگر اينكه نوع ظريف آنها تحمل سرماي شديد زمستان را ندارد.

گلدان‌های پلاستيکی
امروزه با پيشرفت تكنولوژي، گلدان‌هاي پلاستيكي در رنگ‌‌ها، اندازه‌ها و شكل‌هاي مختلف با قيمتي ارزان‌تر از ساير گلدان‌ها در دسترس هستند.

مزايا: اين گلدان‌ها حداقل قيمت را داشته، بادوام و سبك وزن هستند. همچنين تنوع شكل در آنها زياد است.
نكته: نوع ظريف آن شكننده است و در سرما زود مي‌شكند. با توجه به اينكه فلاورباكس‌ها بيشتر از اين جنس هستند و در بالكن مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بايد نهايت دقت را در خريد، كاشت و نصب آن در بالكن آپارتمان‌هاي بلند لحاظ كرد.

گلدان‌های چوبی

صفحات: 1 · · 3

موضوعات: نکات آشپزی و خانه داری  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...