اگه شما ازدواج کردين و فردي متأهل هستين، حتماً تمايل ندارين زندگي تون رو به سردي و کدورت بره يا خدايي ناکرده دچار فروپاشي بشه. شما مثل هر زوج ديگه اي دوست دارين زندگي مشترک تون رو به گرمي و محبت بيشتر بره و اگه شما فرد مجردي هستين و دوست يا دوستاني صميمي دارين، هرگز دوست ندارين اين دوستاي خوب و صميمي رو از دست بدين.

اما همه ي ما در معرض اين خطر بزرگ هستيم که به واسطه ي يه رفتار اشتباه، هم بهترين دوست مون رو از دست بديم و هم به عاشقانه ترين رابطه مون لطمه اي جدي بزنيم.

از بين همه ي عواملي که مي تونه پيوندهاي محکم عاطفي بين دو نفر رو پاره کنه و ارتباطهاي طولاني و عميق و ريشه دار رو قطع کنه، مهم ترين عامل بحث و جدله. يادتون باشه هيچ چيزي به اندازه ي بحث و جدل و بگو ومگو مشاجره، قابليت اين رو نداره که دوستي رو به دشمني و محبت رو به کينه تبديل کنه. دقت کنين ببينين چه رابطه اي واستون خيلي مهمه و دلتون مي خواد گرم و پايدار باقي بمونه. اگه اينطوره مراقب باشين تحت هيچ شرايطي با اون شخص بحث و جدل نکنين. چه بسا براي همين پيامبر عزيزمون فرمودند: جدل نکنيد هرچند حق با شما باشد.

متأسفانه خصوصاً وقتي ما يقين داريم حق با خودمونه و طرف مقابل داره حرف اشتباهي ميزنه، طاقت نمياريم و با بحث و جدل تقلا مي کنيم هر جوري که هست اون رو متوجه اشتباهش بکنيم و به قول خودمون حاليش کنيم.

يادتون باشه رابطه ي دوستانه و قشنگ ما از اون موقعي رو به سردي و وخامت ميره که آگاهانه يا ناآگاهانه به دام بحث و جدل بيفتيم.

اين جمله ي در خور تأمل امام هادي عليه السلام هم آويزه ي گوشمون باشه که :
«جدل نکنيد که جدل پيوندهاي استوار را از هم مي گسلد و دوستي هاي ديرين را از بين مي برد.»

خطر رو احساس کنيم و خودمون رو در معرض اون ببينيم و همين الان با خودمون عهد ببنديم که از امروز تحت هيچ شرايطي با کسي مشاجره و مجادله نکنيم.

موضوعات: خانواده و زندگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...