پرسش: زندگي امام مهدي در دوران غيبت چگونه است؟

پاسخ: بله او در ميان مردم رفت و آمد دارد هر چند ايشان را نمي‌شناسند. در روايتي امام صادق(ع) غيبت حضرت مهدي(ع)را به ناشناس بودن يوسف براي برادران تشبيه كرده، آنگاه مي‌فرمايد: “او در بازارهايشان راه مي‌رود و به بساط آنها پا مي‌نهد اما آنها او را نمي‌شناسند تا خدا اذن دهد كه خود را معرفي كند".(بحار الانوار، ج51، ص142).

پرسش: غیبت امام زمان (عج) چند وقت طول می کشد ؟

پاسخ: چون زمان ظهور براي ما معلوم نيست بنابراين نمي‌توانيم بگوييم غيبت چه مقدار به طول مي‌انجامد ولي از آيات و روايات استفاده مي‌شود ظهور امام زمان(ع) كه پايان دوران غيبت است با عملكرد ما و نوع اختيار و انتخاب ما رابطه دارد؛ به اين معني كه اگر انسان‌ها واقعاً ظهور امام را بخواهند و آمادگي براي ظهور داشته باشند(نه اين كه زباني باشد بلكه در زندگي عملي توجه به امام زمان باشد) و عده‌اي خود را براي ياوري آقا امام زمان(ع) آماده كنند، انشاءالله خداوند امر ظهور را مقدر خواهند كرد.

پرسش: منتظر چگونه از آفات دوران غيبت در امان باشد؟

پاسخ: هر چه انسان ارتباط خود را با خدا و امامان(ع) بيشتر كند از گزند آفات محفوظ خواهد بود. شخص منتظر بايد در انجام دادن اوامر الهي(عمل به واجبات و ترك محرمات) كوشا باشد. از ياد امام زمان(ع) غافل نشود و توسل به اهل بيت را فراموش نكند. اوقات فراغت و بيكاري نداشته باشد، بلكه بكوشد زمان‌هاي عمر خود را با برنامه‌هاي متنوع و مفيد پر كند.

موضوعات: پرسمان انتظار و مهدویت  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...