سخنان ائمه معصومین(ع) راجع به دعا
رسول اکرم(ع): دعا حربه مومن است برای دفع دشمنان و عمود دین است که به آن دین مومن برپا است و نور آسمان و زمین است.

(بحارالانوار جلد ۹۳ ص ۲۸۸)

امام صادق (ع): دعا همان عبادتی است که خداوند درباره‌اش فرموده همانا کسانی که از عبادت و پرستش من تکبر کنند بزودی با ذلت و خواری وارد جهنم خواهند گشت پس فرمود دعا کن خدا را بخوان و مگو کارها بر حسب تقدیر الهی انجام خواهد شد. (وسائل الشیعه)

پیامبر اکرم(ع): ناتوان‌ترین مردم کسی است که از دعا کردن ناتوان باشد. (مشکاه الانوار)

امام رضا(ع): دعا از نیزه کارگرتر است و دعا بر می‌گرداند قضا را هرچند از آسمان نازل شده باشد و محکم شده باشد و دعا کلید همه رحمت‌ها است.

امام صادق(ع): خداوند عزّوجلّ خوشش نمی‌آید که بندگانش از همدیگر خواهش و درخواست کنند و همین مطلب را درباره خودش دوست دارد چون خداوند عزّوجلّ خوشش می‌آید که از او سوال و درخواست کنند و نعمتهای خداوندی را از وی بخواهند. (ص۱۱۰۹، ح۲،ب۲۰)

امام محمدباقر(ع): هیچ چیزی نزد خدا برتر از سوال و درخواست آنچه که در نزد اوست نمی‌باشد.

رسول اکرم(ع): کسی که به دعا توفیق یابد بدبختی ندارد و وقتی خدا توفیق خود را بر ای دعا فراهم نمود علامت آن است که درهای رحمت را بروی او گشوده است. (وسائل الشیعه)

امام صادق(ع): هنگامی که بنده مومن دعا کند خداوند عزّوجلّ به فرشتگان گوید با این که دعای این بنده مستجاب است در عین حال حاجتش را دیرتر برآورید چون من دوست دارم آوازش را بشنوم.

امام رضا(ع): به اصحاب خود فرمود بر شما باد به سلاح انبیاء. گفتند: سلاح انبیاء چیست؟ فرمود:دعا.

امام موسی‌کاظم(ع): فرمود که از برای هر مرض دوا و دعائیست. هرگاه خدای تعالی به خاطر بیمار رساند که دعا کند به تحقیق اذن داده است در شفای او.

موضوعات: نماز  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...