حالا که این دو موجود زن و مرد این قدر تفاوت دارند ، پس چرا اندیشمندان غربی روی تساوی این دو موجود متفاوت اصرار دارند؟

بهتر است بگوییم : فمنیست ها روی این موضوع اصرار دارند . چون انحصار به غربی ها ندارد . البته درست است که خاستگاه فمنیست غرب بوده است اما ممکن است در غیر غربی ها هم این فکر و اندیشه باشد . فمنیست ها تفاوت ها را انکار می کنند . هم ویژگی روحی روانی که ما گفتیم و هم ویژگی شخصیتی خانم ها را انکار میکنند و فمنیست های افراطی حتی ویژگی های طبیعی ، فیزیولوژیک و ویژگی زیست شناختی خانم ها را انکار می کنند . در کتاب دیالکتیک جنسی نوشته شده است که بارداری بَربَریَت است و واژه ی مادری ، باید از فرهنگ بشری حذف شود . در این کتاب نوشته : ما باید از تکنولوژی روز کمک بگیریم و استفاده بکنیم. مادر بصورت آزمایشگاهی و باروری در مردان و با طبیعت زن بجنگیم . حتی آقا بارور بشود و بچه بیاورد و درآزمایشگاه ، دستگاهی کار مادر را بکند . این ها تفاوت ها را انکار میکنند . می خواهند یک جورهایی خانم ها را مثل آقایان بکنند . علت اینکه اینها بر این قضیه اصرار دارند این است که میگویند : این روحیات خانم ها و صفات زنانه ، ذات خانم ها نیست و بخاطر بی عدالتی هاست . بخاطر تبعیض ها در طول تاریخ است که این تفاوت ها ایجاد شده است .

و این تفاوت ها باعث شده که خانم ها تحت فشار قرار بگیریند و از طرف آقایان حقوق این ها پایمال بشود. من گمان می کنم علل جدی ایجاد فمنیست ، همین فشارهایی بوده که در طول تاریخ بر خانم ها وارده شده است . بیشتر سعی شان این است که می خواهند این تفاوت ها را انکار کنند تا از نظر مسائل حقوقی تساوی ایجاد کنند و هدفشان این است .

و میگویند : چرا زن و مرد از نظر حقوقی باید مساوی نباشند ؟ ما میگوییم : لزومی ندارد برای اثبات حق و حقوق خانم ها بیاییم تفاوت ها را از بین ببریم و تفاوت ها را انکار کنیم . متاسفانه فمنیستها برای اینکه ثابت کنند مرد با زن فرقی ندارد ، خانم ها را وادار می کنند کارهای شاق و ضُمُخت مردانه انجام بدهند که در نظام زندگی یک زن اختلال ایجاد می کند . زن اگر بخواهد مرد بشود خیلی خسته کننده است . موجودی که زن است و بخواهد مرد بشود . سازمان جامعه و خانواده را بهم می ریزد . در غرب بخاطر اینکه خانم ها از آقایان کم نیاورند ، در فضای رقابتی با آقایان ، چقدر دچار صدمات جسمی شده اند و خیلی ها دچار بحران هویت شده اند .

می گویند : بالاخره ما زن هستیم یا مرد ؟ این بحران هویت است . مثلا خانمی را راننده ی تریلی می کنند و بعد از او فیلم می گیرند و مصاحبه می کنند و آنرا در بوق و کرنا می کنند و می خواهند بگویند : ببینید مردم ، زنها هم می توانند راننده یک ماشین سنگین بشود . بنده عرض می کنم آخر این برای یک خانم چه امتیازی است ؟ مثلا اگر راننده کامیون نشد ، این چه نقصی برای خانم است ؟ خیلی از آقایان ما هم نمی توانند این کار را انجام بدهند .

پس این نقص است ؟ و این مرد نیست ؟ گاهی ما در رسانه های خودمان هم صحنه هایی را می بینیم که این کار را می کنند . مثلا خانمی را با دوربین به داخل چاه می فرستند که گزارش تهیه کند که ثابت کنند زن هم می تواند به داخل چاه برود . حالا این بنده خدا را با چه بدبختی به داخل چاه فرستاده اند بماند . این کارها لزومی ندارد . تفاوت زن ومرد غیر قابل انکار است . عقل ، علم و شواهد دینی همه می گویند : زن و مرد دو موجود متفاوت هستند . از لحظه انعقاد نطفه ، زن و مرد مشخص میشوند . تفاوت دارند . کروموزوم خانم ها ایکس ایکس و آقایان ایکس ایگرگ . است .

از همان لحظه ی اول فرق دارند . من تمام تفاوتهای مرد و زن را گفته ام ، دلایل علمی و عقلی آنرا هم گفته ام . نورُلوژیست ها که کارشان ساختارشناسی مغز است ، تایید می کنند که خیلی از رفتارهای خانم ها و آقایان به ساختارمغزی آنها برمیگردد . آموزه های دینی هم داریم .

در قرآن داریم : پروردگار ما هم اوست که به هر کس آفرینش خاص خودش را داد ، سپس هدایتش کرد . ای مردم ما شما را از جنس مذکر و مونث آفریدیم . این فکر ، فکر غلطی است . خدا به مرد توانایی هایی داده است . به خانم توانایی هایی داده است . یک چیزهایی را به زن نداده و یک چیزهایی را هم به مرد نداده است . این ها معنایش برتری و نقص نیست .

خانم ها شدت عواطف دارند و ما مردها نداریم . آیا میشود گفت : مرد ناقص است ؟

خیر . ما کمرنگی عاطفه داریم ولی ناقص نیستیم . زور و بازوی ما آقایان از خانم ها خیلی بیشتر است . این معنایش این است که ما برتر هستیم و خانم ها نقص دارند ؟ عقاب خیلی تیز بین است . و دید او چندین برابر انسان است . آیا عقاب از انسان برتر است ؟ یا ما انسانها نقص داریم ؟ خیر این طور نیست . در آموزه های قرآنی هم تاکید می کنند که آرزو نکنید که ویژگی که همسرتان دارد ، شما داشته باشید . این تفاوت ها برای کامل کردن است . این دو تا کنار هم قرار میگیرند و با این تفاوت ها همدیگر را کامل می کنند . در باره ی اصل فمنیست توضیح خواهم داد .

ما دراین باره کتابهای خوب هم داریم .خانم سرکار نرگس رودگر ، کتابی بنام فمنیست دارند که در قم چاپ شده است و کتاب بسیار خوبی است . البته کتاب زیاد داریم.

موضوعات: فرهنگی-اجتماعی- مذهبی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...