شباهت های امام زمان (عجل الله فرجه)با پیامبران(علیهم السلام) بر اساس کتاب مکیال المکارم چیست؟

پاسخ اجمالی
تعدادی ازشباهت های امام زمان (عجل اللع فرجه) به پیامبران(علیهم السلام)که در کتاب مکیال المکارم و برخی از دیگر کتاب ها آمده از این قرار است:

1. روایت شده که پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: مهدی از فرزندان من است اسم او اسم من، کنیه اش کنیه من، و از نظر خلق (آفرینش) و خلق (اخلاق) شبیه ترین مردم به من است.

2. شباهت حضرت (عجل الله فرجه) با حضرت ابراهیم (علیه السلام).
از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که رشد ابراهیم (علیه السلام) مانند معمول بچه ها نبوده است او در یک روز به قدری رشد می کرد که دیگران در یک هفته رشد می کردند. قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز چنین خواهد است.

3.موسی (علیه السلام) از قومش دو غیبت داشت که یکی از دیگری طولانی تر بود، قائم (عجل الله فرجه) نیز دو غیبت داشته که یکی از دیگری طولانی تر است.

4. شباهت آن حضرت به عیسی (علیه السلام) اختلاف مردم در مورد او است که عده ای می گویند هنوز به دنیا نیامده، گروهی می گویند فوت کرده و عدّه دیگری می گویند کشته شده و به دار آویخته شده است، همین طور در مورد امام زمان (عجل الله فرجه).

5. در قائم (عجل الله فرجه) سنتی از نوح (علیه السلام) می باشد که آن طول عمر است.

6. همان گونه که خداوند آدم را خلیفه خود در زمین قرار داد حضرت حجت (عجل الله فرجه) را نیز وارث زمین و خلیفه خود در زمین قرار خواهد داد.

8. حضرت زکریا در مصیبت حضرت ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) سه روز گریه کرد، قائم (عجل الله فرجه) نیز تمام عمر و در همه زمانش بر آن حضرت می گرید.

9. یوسف (علیه السلام) زیباترین اهل زمانش بود و مهدی (عجل الله فرجه) طاووس اهل بهشت است.

10.خداوند تبارک و تعالی عمر حضرت خضر (علیه السلام) را طولانی نمود و در مورد حضرت قائم (عجل الله فرجه)نیز این گونه عمل کرده و عمرش را طولانی قرار داده است.

 

موضوعات: پرسمان انتظار و مهدویت  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...