شوهر من خیلی کم حرف است . چه کار کنم؟

خانم ها اهل کلام و آقایان اهل سکوت هستند . اگر خانم شوهرشان را با خودشان مقایسه می کنند ، این نگران کننده نیست . این بطور کلی است و مواقعی هم ممکن است برعکس بشود . که این هم علت دارد . ممکن است علل روحی روانی و تربیتی داشته باشد . اصل این است که آقا اهل سکوت باشد . اگر بطور متعارف باشد ،شما را نگران نکند ولی اگر از حد متعارف آقایان هم کمتر باشد ، ممکن است آقای شما تیپ درون گرا باشد . این آدمها کمتر حرف می زنند . اگر این چنین است خیلی انتظار نداشته باشید که با شما صحبت کنند و بگویند و بخندند .

البته راه کارهم دارد . حالا ممکن است آقا این تیپ نیستند و با خانواده خودش حرف می زند ولی وقتی به خانه می آید ، حرف نمی زند خوب ما باید ریشه یابی کنیم . ممکن است علت آن به شما خانم محترم برگردد . البته این احتمال است . مثلا شاید از شما دق و دلی دارند و بخاطر همین سکوت می کنند بویژه که می داند ، خانم از سکوت بدش می آید . این نشانه اعتراض است . اگر این است شما حقوق ایشان را رعایت کنید و علت را پیدا کنید . یک صمیمیت بین خودتان و ایشان ایجاد کنید . معمولا آنهایی که با هم صمیمی هستند ارتباط کلامی شان هم بیشتر است . یا شاید وقتی ایشان حرف می زنند ، شما ایشان را سرزنش می کنید .

شاید شما حرفهای ایشان را به دیگران انتقال می دهید . آقایان به این چیزها حساس هستند . ممکن است شما جزئی نگر هستید و آقا کلی نگر است و شما وارد حریم ایشان می شوید و در کارشان ریز می شوید و می خواهید همه چیز را بدانید ، بنابر این می بیند صرفه در این است که حرف نزند و اطلاعات کلی را هم نمی دهد . اینها را مراعات بفرمایید . باب گفتگو را با شما باز خواهند کرد.

موضوعات: خانواده و زندگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...