وقتی شوهرم با خواهرزاده هایش روبوسی و شوخی میکند من حسودی می کنم.آیا این طبیعی است ؟

این حس کاملا غیر طبیعی است . زیرا اینها محارم شوهر شما هستند . اینها میتوانند با هم دیده بوسی کنند . ولی محرمیت توجیه رفتاری ها غیر اخلاقی نیست . عمو و برادرزاده یا خواهر زاده و دایی نباید شوخی های غیر اخلاقی و غیر عادی با هم بکنند . یا شوخی های فیزیکی با هم بکنند . این قشنگ نیست . یا این خواهر زاده با پوشش نامناسب جلوی دایی حاضر بشوند . این هم کار قشنگی نیست .

درست است که اینها محرم هستند ولی یک پرده هایی باید باشد . حتی مادر با پسر محرم است ولی با ورود پسر به آموزشگاه مادر باید رعایت کند . پوشش های زیاد باز و یا تنگ و بدن نما نداشته باشند . پدر هم در مقابل دختر باید رعایت کند . این ها را باید رعایت کنند . اگر پوشش آنها مناسب است و شوخی های منطقی و مناسب است و متعارف است ، حساسیت نشان ندهید و اگر ادامه بدهید حسادت است . این یک صفت رذیله ی اخلاقی میشود . ما برای این صفت خیلی روایت داریم . که ما را از حسادت نهی کرده اند . تمام این روایات برای سلامت جسم ، جان ، روح و روان ما است . دین اسلام برای حفظ سلامت خانواده و جامعه است .

روایت داریم : اگر شما حسادت کنید روح و روان تو نابود میشود . حضرت علی (ع) می فرمایند : حسادت قلب تو را سست می کند و جسم تو را بیمار میکند . آدمهای حسود دائما ناراحت هستند و این یک بیماری است .

روایت داریم : شما حسود را به شکل مسرور پیدا نمی کنید . یعنی حسود شادمان نیست . روایت داریم : شادمانی او دوام نمی آورد . حسادت جسم را آب می کند . آدمهای حسود دائما بیمار هستند . بدترین بیماری ها حسادت است . این یک صفت ناشایست است . جلوی این حسادت را بگیرد که دچار این آثار نشوید.

 

موضوعات: خانواده و زندگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...