همه ي ما باور داريم که انجام هر کار و فعاليت مفيدي، نيازمند اينه که با نشاط و پرانرژي باشيم. واسه ي همينه که چند هفته ايست که شنبه ها يه نکته اي رو به هم يادآوري مي کنيم که ميتونه انرژي مثبت رو درون ما تقويت کنه.

اما يادمون باشه که همه چي دست خداست. اگرچه ما يه تدبيرهايي رو واسه ي باانگيزه و پر انرژي بودن مون که البته اون هم از آموزه هاي ديني نشأت مي گيره به کار مي بريم. اما بايد يادمون باشه، اوني که اين تدبير رو به ذهن ما ميندازه و توفيق به کارگيري اون رو ميده، خود خداست. حواسمون باشه همون کسي که خالق اين هستي و کائنات و ما انسان هاست، خالق همون انرژي مثبتي هم هست که در موردش داريم صحبت مي کنيم.
دوستان خوب من؛
اين هفته، هفته ي باعظمتي است که شب هاي قدر در اون قرار داره. شب هايي که قراره مقدرات يک ساله ي ما رو در اون بنويسن و امضاء کنن. اين يه فرصت بسيار مغتنم و ايده آله که با خود خدا حرف بزنيم و از او از ته دل درخواست و تقاضا کنيم که هرگونه کسالت و تنبلي و سستي در انجام وظيفه رو از ما دور کنه و به ما کلي انرژي مثبت بده.
خيلي ها در اين شب ها از خدا شغل خوب و درآمد مناسب و همسر عالي و سفرهاي معنوي و فرزند و … مي خوان که البته خيلي هم خوبه. ولي شايد مهم تر از اينها اين باشه که از خدا بخواهيم :
* که به ما شوق و رغبت عبادت بده.
* توان و تحمل سختي ها و ناملايمات رو به ما بده.
* شوق و تمايل خدمت به پدر و مادر و در ما روزافزون کنه.
* به هر کار ارزشمندي که مشغوليم هم چنان به لطف خودش، شور و انگيزه ي فراوان بده.
* امسال اينقدر انرژي و توان عالي داشته باشيم که صفات منفي مون رو ريشه کن و صفات مثبت رو در خودمون تقويت کنيم.

نکته ي آخر اينکه اين گفتگو و درخواست و دعا، صرف نظر از اينکه عامل اجابت و تحقق خواسته هاست به ما انرژي مثبت و حال خوب ميده.
برخلاف درد و دل کردن با اين و اون که عمدتاً به عزت نفس انسان لطمه مي زنه، گفتگو با خدا به انسان آرامش و انرژي ميده.

موضوعات: روانشناسی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...