معمولا هنگامی که خداوند مهربان میخواهند مطلب مهمی را در قرآن بفرمایند ابتدا با قسم شروع می شود مثلا والعصر ، ان الانسان لفی خسر.

فقط در یک جای قرآن ، خداوند بزرگ بخاطر اهمیت بسیار زیاد مطلبی ۱۱ قسم پشت سر هم میخورند. توجه بفرمایید ۱۱ قسم پیاپی. یعنی این پیام قرآنی اینقدر مهم است. سوره مبارک شمس. آیه نهم. {قد افلح من زکها} : بی تردید کسی که نفس خود را (از آلودگی پاک کرد و) رشد داد، رستگار شد.

این زکها همان تزکیه نفس است. همان که به تعبیر پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) جهاد اکبر است.

همه ما ناگزیر به زندگی جمعی هستیم و اگر کسی بتواند در بین مردم زندگی کند پاک بماند اجرش بسیار بیشتر از کسی که دور مردم خودسازی و تهذیب نفس میکند.

حالا که با دلایل قرآنی موضوع مهم تهذیب نفس را پیدا کردیم :

بیایید با توکل بر خدا و دعای خیر برای هم ، در این زمینه گامبرداری کنیم.

متاسفانه این روزها همه مردم درگیر کسب دنیا و ترس آینده هستند و خدا را فراموش کرده اند.

حتما خداوند مهربان شما را خیلی دوست دارد که این پست به طریقی بدست شما رسیده.

در طول تاریخ اسلام شاهد آسمانی شدن افرادی هستیم که نه پیامبر بوده اند نه امام و نه امام زاده. اما با توکل بر خدا و تهذیب نفس آنقدر رشد عرفانی کرده اند ( مانند اویس قرنی و… ) ، که پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) هنگام رحلت وصیت کردند لباسش را برای اویس قرنی ببرند و از او بخواهند در حق امت اسلام دعا کند. فردی که اصلا پیامبر را ندیده بود و نمونه های دیگری مانند کربلایی کاظم ، رجبعلی خیاط و افراد دیگری که نامشان در منطق الطیر عطار و سایر کتب هست .

حدیث داریم روزی فرا خواهد رسید که نگهداری ایمان مانند نگهداری گوی آتشین در دست باشد. امروز همان روز است.

بنده محتاجترین مردم به تهذیب نفس هستم. امیدوارم به لطف خداوند رحمان و یاری آقا امام زمان ( عج) مطالب این لینک برای خودم و مخاطبین موثر باشد.

اگر به آموخته ها عمل نکنیم و فقط اطلاعات جمع کنیم فایده ندارد.

آفت این حرکت معنوی، ریا ، تفاوت حرف و عمل است. باشد که ان شا الله این حجاب از چشم و گوش ما برداشته شود…

موضوعات: فرهنگی-اجتماعی- مذهبی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...