طبق گفته متخصص بیمارهای چشمی درمان خودسرانه ناخنک چشم با هرنوع قطره و دارو امکان پذیر نیست بلکه در بیشتر موارد این کار باعث تشدید این بیماری چشمی نیز می شودو باعث عوارض جبران ناپذیرچشمی نیز می شود
خود درمانی و استفاده از برخی داروها و قطره‌های چشمی موجب تشدید ناخنک شده و درمان این عارضه چشمی را با مشکل مواجه می‌کند.
محمود حق پرست متخصص بیمارهای چشمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: نور خورشید، هوای گرم، گرد و غبار و عوامل ژنتیکی از مهمترین عوامل مرتبط با بروز ناخنک است.
وی با بیان اینکه درمان ناخنک بسته به شدت آن متفاوت است، تصریح کرد: اگر ناخنک کوچک بوده و ظاهر ناخوشایندی نداشته باشد و همچنین چندان موجب قرمزی و سوزش چشمها نشود در این صورت درمان خاصی برای این عارضه لازم نیست.
حق پرست گفت: البته در مورد ناخنکهای بزرگ، اقدامات درمانی و حتی جراحی ضرورت پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه نباید بدون نظر پزشک دارو مصرف کرد؛ تاکید کرد: خود درمانی و استفاده از برخی داروها و قطره‌های چشمی موجب تشدید ناخنک شده و درمان این عارضه را با مشکل مواجه می‌کند.
حق‌پرست یادآور شد: برخی از داروهای ضد ناخنک برای چشم خطرناک هستند و قطره‌های ضد التهاب نیز به دلیل بروز برخی عوارض می‌توانند موجب تشدید ناخنک شوند.
وی خاطرنشان کرد: هر گونه داروها و قطره که برای درمان ناخنک مورد استفاده قرار می‌گیرد باید با نظر پزشک معالج باشد و دراین زمینه نباید اقدام به خوددرمانی کرد.

موضوعات: پزشکی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...