هفت اقدام که شما را محبوب و دوست داشتنی میکند

اول از همه یادتون باشه که جذابیت و محبوبیت اصلاً چیز بدی نیست و هر کسی باید تلاش کنه جذاب تر و محبوب تر از قبل باشه. نشون به اون نشونی که حتی در دعاهای ما توصیه شده که از خدا بخوایم که محبوب قلب ها بشیم ( محبوبـۀً فی أرضِکَ وَ سَمائِک ).

منتها این رو هم بدونین که جذابیت و محبوبیت، هدف نیست، بلکه یک وسیله است. ما می خوایم با این وسیله ،کلام نافذتر و تأثیرگذارتری داشته باشیم، دیگران رو به خوبی ها دعوت کنیم و زندگی مشترک و روابط خانوادگی مون رو گرم تر و پایدارتر کنیم.

هفت اقدامی که شما رو جذاب و دوست داشتنی می کنه
1- تحمل و بردباری؛
هرچه شما پرتحمل تر باشین دوست داشتنی تر میشین. افراد عصبی، تندخو، کم تحمل و زودرنج، هیچ وقت نمی تونن راهی به دل آدما باز کنن. برای محبوبیت باید سعی کنین هرچه بیشتر رفتارهای بد دیگران رو تحمل کنین و بدی رو با سکوت و خوبی پاسخ بدین.

2- محبت بی توقع؛
واسه ی اینکه قلب آدما را تسخیر کنین به اونها بسیار محبت کنین ولی در عین حال حواستون باشه که توقع نداشته باشین اونا هم مثل شما محبت کنن یا از محبت های شما قدردانی کنن. شک نکنین محبت بی انتظار و بی توقع کلید طلایی محبوبیته.

3- تواضع؛
تا می تونین متواضع و فروتن باشین. اگه شما زودتر سلام کنین و از دیگران عذرخواهی کنین و انتقادپذیر باشین و خودتون رو تافته ی جدا بافته ندونین،مطمئناً به جذابیت و محبوبیت تون کمک کردین. ببینین آدمای خاکی و متواضع چه رفتارهایی دارن همونا رو مدل سازی کنین چرا که هیچ کس از کسی که مغرور و متکبر و خودش رو از دیگران بهتر و بالاتر می دونه خوشش نمیاد.

4- بخشش و سخاوت؛
بدون هیچ تعارفی واسه ی نفوذ به قلب دیگران باید پول خرج کنین. باید مهمونی بدین، دیگران رو اطعام کنین، به اطرافیان تون هدیه بدین و دست و دل باز باشین. شما حتی یک نفر رو نمی شناسین که عاشق یه فرد خسیس و بخیل باشه!

5- معنویت؛
یادمون نره که دل ها دست خداست و خداست که دل ها رو متوجه شما می کنه و مهر شما رو به دل دیگران میندازه. اگه شما دغدغه تون این باشه که محبوب خدا باشین و کارهایی رو که دوست داره مثل صله ی رحم و نیکی به والدین، انجام بدین و کارهایی رو که نمی پسنده مثل دروغگویی و خیانت، ترک کنین خدا هم شما رو محبوب دیگران می کنه.

6- ادب؛
با اطرافیان تون گرم و صمیمی باشین ولی مواظب باشین جانب ادب رو نگه دارین. رفتارها و روابط و برخوردهای محترمانه و مؤدبانه تأثیر فوق العاده ای روی دیگران میذاره. خصوصاً مراقب باشین وقتی عصبانی شدین از دایره ی ادب خارج نشین.

7- آراستگی؛
این هرگز کافی نیست که شما باطن پاک و نیت خوبی داشته باشین. بدون هیچ تردیدی آراستگی به جذابیت شما کمک می کنه و آلودگی و ژولیدگی حس خوبی به اطرافیان تون نمیده.

موضوعات: فرهنگی-اجتماعی- مذهبی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...