✿نـــگـــــــین عــــــــــرش✿
 
 




نگین عرش
وبلاگ به نام فاطمه زهرا(س)(نگین عرش) ساخته شده✿ هستيِ هستي به بود فاطمه ست✿ مهر محراب سجود فاطمه ست✿ قصـه راكوته كنم كاندر ازل✿ عـلت خلقت وجود فاطمه ست✿


Random photo
ريشه ي حُسن زِ زیبایی نام حَسن است


آخرین مطالب


موضوعات


پربازدیدترین مطالب
پربازدیدترین مطالب


تدبر در قرآن
آیه قرآن





ذکر ایام هفته

مهدویت امام زمان (عج)


سخن بزرگان


کرامات معصومین(ع)
آیه قرآن


جستجو


تعبیر خواب رویا



قال انبیاء

وضعیت یاهو مذهبی



آخرین نظرات





 




چگونه شخصیتی دوست داشتنی باشیم؟

مودب باشید

افراد بی ادب که ظاهری آراسته دارند هرگز مورد علاقه دیگران نخواهند بود . اگر صبح ناراحت و کسل از خواب بیدار شده اید به جای آرامی بروید و به آهستگی با خود تکرار کنید: من خوشحالم, می می خواهم شاد و جذاب باشم.

☺️یا در هنگام برخاستن از خواب به راز و نیاز با پروردگارتان بپردازید و در ادامه بگویید : امروز سلامتی , موفقیت شادی زیبایی جذابیت و صمیمیت به من تعلق دارد و آن گاه در طلب این خواسته ها گام بردارید . همیشه تبسم کنید ولی شوخی زیادی از جذابیت می کاهد. در تبسم , سنگینی و متانت است و جذابیت ولی در خنده و شوخی بی مورد سبکی و کاهش جذابیت.

 

قاطع باشید

قاطع باشید و هدفهای تان را مشخص کنید افراد مصمم و پر تلاش, چون همیشه دارای برنامه ریزی منظمی هستند, دارای جذابیت زیادی می باشند . آن ها با اعتماد به نفس به اینجاد روابط صمیمانه خود ادامه می دهند . هدیه دادن فوران و انفجار صمیمیت است.

 به ویژه اگر طرف مقابل انتظار این هدیه را نداشته باشد و هرگز اهمیتی ندارد که هدیه چه نوع یا جنسی باشد. مهم اهمیت دادن به طرف مقابل است . مواظب صحبت ها و افکارتان باشید زیرا ذهن نیمه هوشیارتان هر اعتقادی را که به زبان بیاورید, در خود حفظ می کند و آن را می پذیرد با صحبت های شیرین و دلچسب روحیه خود را تقویت و شاد کنید و از واژه های نمی توانم و نمی شود و ….. هرگز استفاده نکنید و به این فکر باشید که می خواهید روز خوبی را در کنار خانواده و دوستان با شادی بگذرانید.

موضوعات: گلچین  لینک ثابت




چگونه شخصیتی دوست داشتنی باشیم؟

 تمیز و مرتب باشید

 وقتی تمیز و مرتب باشید این هماهنگی شما را جذاب می کند. آن چه مهم است تمیز و مرتب بودن در عین سادگی است.

افرادی که به آراستگی خود توجه ندارند از جذابیت و نفوذ خود بر دیگران می کاهند . بیشتر افراد برای آن که جذاب باشند شلوغ می کنند و مدام حرف می زنند و این بزرگترین اشتباه برای جذاب بودن است. دوستی حرف زیبایی می زد و می گفت:نگفتن صلاح است, کم گفتن طلا است , پر گفتن بلا است

 

تاثیر سکوت

 

سکوت تاثیر روانی فوق العاده ای دارد و شما را با شخصیت تر و عاقل تر و قابل اعتماد تر معرفی می کند که برای ایجاد صمیمیت و تداوم آن زمینه مساعدی است.ولی سکوت نباید ناشی از خجالت و عدم اعتماد به نفس باشد.

در این صورت از جذابیت می کاهد. وقتی نرم و با لطافت و متانت صحبت کنید نخستین گام برای جذاب بودن را برداشته اید. داد و فریاد را نیندازید. ادم های عصبی و خشن برای صمیمیت, نا مناسب هستند و هرگز جذاب نخواهد بود.

 

موضوعات: گلچین  لینک ثابت




 


 چگونه شخصیتی دوست داشتنی باشیم؟

 اکثر ما دوست داریم دیگران دوستمان داشته باشند انگار زندگی بهتر می شود اینکه دیگران دوستمان داشته باشند یا نه کاملا به خودما بستگی دارد به اینکه چگونه رفتار می کنیم و چگونه با دیگران کنار می آییم خیلی وقتها آنطور که باید با مردم برخورد صحیح نداریم ما می گوییم می خواهیم دیگران ما را همین طور که هستیم دوستمان داشته باشند.

 این بدان معناست که ما کارهای را که باید انجام بدهیم نمی دهیم و قصد تغییر دادن راه و روش خود را نیز نداریم خیلی راحت می گوییم چرا نمی توانند من را همین طور که هستم بپذیرند و دوست داشته باشند؟

 واقعیت این است که برای انکه دوستمان بدارند باید دوست داشتنی باشیم.

 دوست داشتنی شدن کار زیاد سختی نیست برای شروع بهتر است وقتی با دیگران روبه رو می شوید لبخند بزنید و با روی باز با آنها صحبت کنید رفتاری دوستانه و صمیمی داشته باشید از مشکلات آنها با خبر شوید و سعی کنید درکشان نمایید و به احساساتشان توجه کنید.

 وقتی با دیگران رو به رو می شوید بلافاصله سلام کنید منتظر نمانید آنها سلام کنند آنها را به اسم کوچک صدا بزنید نشان دهید که از دیدنشان خوشحال هستید.

طوری رفتار کنید کا انگار از زندگی حسابی لذت می برید همیشه به خوبی ها فکر کنید حتی اگر زیاد هم مایل نیستید خود را مثبت نشان دهید هرگز شکایت نکنید و غر نزنید.

 

 جذاب باشید:

جذابیت چیزی سوای زیبای است. شخصی می تواند زیبا اشد ولی هرگز جذاب نباشد و همچنین می تواند جذاب باشد ولی زیبا نباشد طرز سلوک آدمی انتخاب لباسها , حالت های روانی و ….در این امر, موثر است.

 اگر می خواهید فردی موفق و نافذ در قلب ها باشید و از موفقیت لذت ببرید] نخست باید با خودتان ارتباط صحیح برقرار کنید. زیرا معنی و مفهوم رویداد های زندگی را خودتان تایین می کنید.

  ادامه دارد…

موضوعات: گلچین  لینک ثابت




‏‎ 
‏‎
فضای مجازی هم محضر خداست..
در روز حساب تمام این سایت ها..
تمام این کلیک ها..
یاهو مسنجر..آیدیها..چت روم ها..
به حرف می آیند و گواهی می دهند بر کارهایمان…
نکند که شرمنده شویم..
امان از لحظه غفلت که او شاهد است و ما بی خبر..
گاهی باید روی مانیتور بچسبانیم ورود شیطان ممنوع!!
مراقب دست راستمان که کلیک میکند و
چشمانمان که نظاره میکند باشیم..
“کل اولئک کان عنه مسئولا”
و بدانیم و آگاه باشیم که خدا هم
یک کاربر همیشه “آنلاین” اینجاست…
 

موضوعات: گلچین  لینک ثابت




hندکی تفکر

.. این را تو خود می دانی، تو خود آن را،t او را - هر چه هست و هر که هست - باید به #منا آوری و برای #قربانی، انتخاب کنی، من فقط می توانم نشانی هایش را به تو بدهم:

آنچه تو را، در راه #ایمان ضعیف می کند، آنچه تو را در “رفتن"، به “ماندن” می خواند، آنچه تو را، در راه “مسئولیت” به تردید می افکند، آنچه تو را به خود بسته است و نگه داشته است، آنچه دلبستگی اش نمی گذارد تا ” پیام” را بشنوی، تا حقیقت را اعتراف کنی، آنچه تو را به “فرار” می خواند. آنچه تو را به توجیه و تاویل های مصلحت جویانه می کشاند، و #عشق به او، کور و کرت می کند؛ ابراهیمی و “ضعف اسماعیلی” ات، تو را بازیچه #ابلیس می سازد.

در قله بلند شرفی و سراپا فخر و فضیلت، در زندگی ات تنها یک چیز هست که برای بدست آوردنش، از بلندی فرود می آیی، برای از دست ندادنش، همه دستاوردهای ابراهیم وارت را از دست می دهی، او #اسماعیل توست، #اسماعیل تو ممکن است یک #شخص باشد، یا یک #شیء، یا یک #حالت، یک #وضع، و حتی، یک ” #نقطه_ضعف"!

… و اکنون، #ابراهیمی، و #اسماعیلت را به #قربانگاه آورده‌ای. #اسماعیل توکیست؟ چیست؟ مقامت؟ #آبرویت؟ #شغلت؟ #پولت؟ #خانه‌ات؟ #باغت؟ #اتومبیلت؟ #خانواده‌ات؟ #علمت؟ #درجه‌ات؟ #هنرت؟ #روحانیتت؟ #لباست؟ #نامت؟ #نشانت؟ #جانت؟ #جوانیت؟ #زیبایی‌ات؟ و …. من چه می‌دانم؟ این را باید خود بدانی و خدایت. من فقط می‌توانم نشانی هایش را به تو بدهم، آنچه تو را در راه #ایمان ضعیف می‌کند، آنچه تو را در راه مسئولیت به تردید می افکند،آنچه دلبستگی‌اش نمی‌گذارد تا پیام حق را بشنوی و حقیقت را اعتراف کنی، آنچه تو را به توجیه و تاویل‌های مصلحت‌جویانه و … به فرار می‌کشاند و #عشق به او کور و کرت می‌کند و بالاخره آنچه برای از دست ندادنش، همه دستاوردهای ابراهیم وارت را از دست می دهی، او اسماعیل تو است! اسماعیل تو ممکن است یک شخص باشد یا یک شیئی، یا حالت، یا یک وضع، و یا حتی یک نقطه ضعف! تو خود آن را هر که هست و هر چه هست باید به #منی آوری و برای #قربانی انتخاب کنی. چه: #ذبح گوسفند به جای اسماعیل قربانی است، و ذبح گوسفند به جای گوسفند قصابی!!! »

موضوعات: گلچین  لینک ثابت




عوامل ایجاد مد های منفی

تهاجم وسلطه ي بيگانگان بر تمدن يك ملت يا ملل از مهم ترين عوامل خارجي انحطاط تمدن ها به شمار مي رود واين تهاجم در قالب هاي گوناگون با ابزارهاي متفاوت صورت مي پذيرد ولي عمدتاً اين تهاجم از سه ناحيه صورت مي گيرد:

1. تهاجم فرهنگي

2.تهاجم اقتصادي

3. تهاجم نظامي

 

تهاجم فرهنگی

اصطلاح تهاجم فرهنگي از سه قسمت تشكيل مي شود ، يكي « تهاجم » به معني هياهو ، شبيخون و غوغاست كه به وسيله « مهاجمين فرهنگي » صورت مي گيرد ، دوم «فر» به معناي شكوه و جلوه است و سوم « هنگ » به معناي دسته جمعي مي باشد و مفهوم اصطلاحي تهاجم فرهنگی به اين معنی است که يک مجموعه سياسی يا اقتصادی برای اجرای مقاصد خاص خود و اسارت يک ملت به بنيان های فرهنگی آن ملت هجوم می برد . در اين هجوم باورهای تازه ای را به وضوح به قصد جايگزينی با فرهنگ و باورهای ملی آن ملت وارد آن کشور می کنند .[1]

نمونه ی بارز این تهاجم فرهنگی ،آن چیزی است که در  ايران از زمان رضاخان به جديّت شروع شد. 15 تا 20 سال اخير از دوران جنگ‎هاي ايران و روس به بعد مي‎باشد كه ايجاد جريان روشنفكري در ايران بوده است .

با عوض كردن لباس ملي يك كشور تغيير تاريخ هجري به شمسي، حجاب زدائي، بر سر داشتن آغاز شد كه مورد هجوم فرهنگ غرب قرار گرفت و دامن اين آتش تا دوره محمدرضا و تا انقلاب اسلامي ادامه داشت.

با پيروزي انقلاب اسلامي و تا پايان جنگ تحميلي ايران و همچنين تا حيات و حضور امام خمینی (ره) موج انقلاب اسلامي، غرب را كاملاً منفعل نمود و هجوم فرهنگي اسلام و دين ، غرب سكولار[2] را به مبارزه مي‎طلبيد.

تنها در اين مقطع است كه در تقابل و تهاجم فرهنگي اسلامي و غرب تا  حدودي كفه ترازوي هجوم فرهنگي تعادل خويش را به نفع غرب از دست داده است. در اين برهه زماني است كه در ايران اسلامي و متأثر از آن در بعضي نهضت‎ها و حركت‎هاي به اصطلاح بنياد گرايي، نوعي وازدگي و يا حداقل بي تأثير شدن شعارها و كمرنگ شدن فرهنگ ديني و انقلابي ملاحظه مي‎شود و متأسفانه هجوم و شبيخون فرهنگي در اين مقطع به طور بارز مطرح است. چنانچه رهبر معظم انقلاب حضرت آية الله خامنه‎اي (مدظه العالي) آن را هوشيارانه گوشزد فرمود و تأكيد مي‎نمايد.

«دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط، فساد وفحشاء سعي مي‎كند جوان‎هاي ما را از دست ما بگيرد كاري كه از لحاظ فرهنگي دشمن مي‎كند نه تنها يك تهاجم فرهنگي بلكه بايد گفت يك شبيخون فرهنگي، يك غارت فرهنگي و يك قتل عام فرهنگي است امروز دشمن دارد اين كارها را با ما مي‎كند.»[3]



[1]- بحريني ، مرضيه سادات ، جوانان و تهاجم فرهنگي، ص 26.


[2] - غرب سكولار يعني جدايي دين از سياست .


[3]- حضرت آية الله خامنه‎اي، كودك نوجوان و جوان، ص 288.

 

موضوعات: گلچین  لینک ثابت




مد های منفی و تقلیدی (مد گرایی افراطی )

چنان چه گفته شد مد و مدگرایی اگر در چها چوب فرهنگ ملیتی و دینی یک جامعه باشد نیک تلقی می شود اما تقلیدهای کور کورانهباشد بسیار مذموم و منفی خواهد بود چرا که  در موارد بسیاری برای فرد وجامعه گرفتاری ها ومشکلات زیاد وفرهنگی و اقتصادی ایجاد می کند به گونه ای که در نتیجه ی بی توجهی به این مسأله گاهی اساس نظام اعتقادی وکیان نظام اجتماعی جامعه دچار خطر وانحراف می شود و به موازات آن،زمینه یتسلط فرهنگی و به دنبال آن تسلط سیاسی استعمارگران فراهم می شود.

جامعه‎اي كه داراي افراد سالم و تعادل و معتقد به ارزش‎هاي ديني و ملي خود باشد ،هیچگاه از خطر این تقلید های نا آگاهانه غفلت نمی کند..[1]



[1]- سيد مرتضي ، حسيني اصفهاني ،  همان، ص 129.

 

2- وصيت نامه الهي سياسي امام خميني، ص 29.

 

موضوعات: گلچین  لینک ثابت




زیر ساخت های فرهنگی جامعه عامل مد های مثبت

پیش از آنکه مساله ی تاثیر فرهنگ جامعه بر ظهور و بروز مد های مختلف را تبیین کنیم مقدمه ای کوتاه در رابطه با مفهوم فرهنگبیان می کنیم .

هيچ واژه‏‎اي به اندازه فرهنگ مفهوم وسيع و گران مايه‎اي نداشته‎ است. ژاك براگ جامعه‎شناس فرانسوي مي‎گويد: واژه فرهنگ اكنون معناي پهناور و ژرف‎تر از هر زمان دارد كه به اسارت كلمه درنمي‎‎آيد فرهنگ مثل واژه تعريف‎ناپذير « فرمان» ابعادي دارد كه هر چه به آن نزديك‎تر مي‎شويم دورتر مي‎رود.[1]

بنابراين بايد چنين تصويري را از مفهوم واژه فرهنگ ارائه داد:[2]

1.        فرهنگ سرمايه معنوي يك ملت به شمار مي‎آيد.

2.       فرهنگ به معناي زندگي اجتماعي انسان است كه در افكار و الفاظ و كردار انعكاس پيدا مي‎كند.

3.      فرهنگ زمان گذشته را به زمان حال و آينده پيوند مي‎زند.

4.       فرهنگ ارتباط انسان را با خود و با ديگران و با جهان طبيعت برقرار مي‎سازد.

5.      فرهنگ رابطه ی متقابلي با انسان دارد كه از انسان حيات مي‎گيرد و به او حيات مي‎بخشد.

فرهنگ را می توان به مجموع رفتارهای اکتسابی و ويژگی اعتقادی اعضای يک جامعه معين تعريف کرد . فرهنگ به عنوان موجودی زنده و پويا در مسير طولانی حيات بخش خويش ناگزير از دگرگونی است و گاه آهسته بر اثر عوامل بيرونی متغير می شود.

در پيدايش هر فرهنگ ، دو عامل دين و مليت ، عناصر مهمی هستند که هويت حقيقی را به وجود می آورد و باعث  اصالت هر فرهنگ می شوند . و به جهت اهمیت مساله فرهنکگ است که همهانبياءابتداضعف‎هايفرهنگيرابرطرفمي‎كردندوفرهنگغنيواصيلتوحيدوقانوندينراجايگزينمي‎نمودند.

برای فهم بهترتاثیر گذاری  دو عنصر فرهنگ ساز دین و ملیت درشئون و رفتار های اجتماعی جوامع از قبیل شکل پوششو طرز زندگی ضروری است که به جوامع مختلف نگاه کنیم و ببینیم که با تغییر ذهنیت و فرهنگ  حاکم بر مردم یک جامعه بر اثر عوامل مختلف چگونه سبک زندگیمردم آن جامعه نیز به تناسب دگر گون می شود  چنانچه ایران يکی از مصاديقی بارز و روشن تاثیر فرهنک بر شیوه زندگی مردم است  با اين توضیح که اگر چه قبل از ورود اسلام به ايران ، مردم ايران دارای نوعی پوشش نسبتا محجوب  بودند و اما با ورود فرهنک غنی اسلام شکل ویژه ای از پوشش را در مورد زنان شاهد هستیم .



[1]- همان، ص 12.


[2] - ، سيد مرتضي ، حسيني ، تهاجم فرهنگي ، ص 65.

 

موضوعات: گلچین  لینک ثابت