7فايده ي خربزه درختي
آيا تا به حال راجع به فوايد خربزه درختي فکر کرده ايد؟ حتماً چون خربزه درختي نوعي ميوه محسوب مي شود حدس زده ايد که براي بدن مفيد است. بله درست است. در اين مطلب، به هفت فايده ي مفيد آن اشاره کرده ايم:

* خربزه درختي حاوي آنتي اکسيدان است.
يکي از فوايد خوردن پاپايا پيش گيري از سرطان است. پاپايا يک منبع غني از آنتي اکسيدان است که بدن براي جنگ با سلول هاي عامل سرطان به آن احتياج دارد. ويتامين E، C و بتاکاروتن آنتي اکسيدان هايي هستند که از همه ي انواع سرطان ها پيشگيري مي کنند. بنابراين اضافه کردن يک واحد پاپايا به رژيم روزانه مي تواند خطر بروز سرطان را در شما کاهش دهد.

* خربزه درختي براي برطرف کردن مشکلات گوارشي به کار مي رود.
پاپايا منبع فوق العاده اي براي آنزيم هاي پروتئوليتيک است که در هضم غذا بسيار مهم هستند. مهم ترين اين آنزيم ها که در پاپايا يافت مي شود پاپايين است که با شکستن پروتئين ها به هضم بهتر غذاها کمک مي کند.
پاپايين يراب افراد مبتلا به فيبروزسيستيک و کساني که دچار التهاب لوزالمعده هستند، تجويز مي شود تا آن چه بدن آن ها به طور طبيعي نمي تواند توليد کند، براي شان بسازد. خوردن خربزه درختي در اينجا هم يک نکته مثبت است چون دريافت دهاني پاپايين بي نظمي هاي گوارشي کمتري (مثل نفح و سوء هاضمه مزمن) ايجاد مي کند. براي اين مورد پاپايين عصاره گيري شده، خشک مي شود و به صورت قرص در مي آيد.

* پاپايا باعث افزايش نيرومندي مردان مي شود.
خربزه درختي داراي آنزيمي موسوم به آرژينين است که موجب افزايش خون رساني بهتر در مردان مي شود.

* پاپايا مانع پيري زودرس مي شود.
بسياري از پزشکان طب جايگزين معتقد هستند که يکي از فوايد پاپايا پيش گيري از پيري زودرس است. چون باعث مي شود بدن به طور مناسب غذا را هضم کند و وقتي غذا به درستي هضم شود بدن مواد مغذي لازم را دريافت مي کند و براي زمان طولاني شاداب مي ماند.

صفحات: 1 ·

موضوعات: خواص میوه ها و اسرار خوراکی ها  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...