آیا حضرت مهدی (علیه السلام) دین جدید و کتابی غیر از قرآن می آورد؟

پاسخ اجمالی

چنانچه می دانیم دین اسلام از جانب خدای متعال به عنوان جامع ترین و کامل ترین دین آسمانی بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) نازل گردید که تا روز قیامت ثابت و تغییرناپذیر می باشد و همه ی اوصیای الهی و ائمه ی اطهار (علیهم السلام) موظف به حفظ و گسترش آن در بین مردم می باشند.

چنانکه حضرت علی(علیه السلام) و همه ی فرزندان و نسل پاک آن امام همام نسبت به این امر اهتمام جدی داشته اند. اما از آنجا که در زمان غیبت حضرت امام عصر(عجل الله فرجه) این وظیفه به علما و فقها و راویان احادیث و به تعبیری مراجع تقلید محول شده است و از سویی فقها عصمت علمی ندارند و موظف اند براساس ادله ای که در اختیار دارند حکم خدا را بیان کنند و در این روند در بسیاری از موارد به احکام ظاهری نه واقعی فتوا می دهند ؛

زیرا دسترسی به تمام احکام واقعی فقط برای امام معصوم (علیه السلام) ممکن و میسر است. در هر صورت با توجه به تغییراتی که در زندگی انسان ها بوجود آمده است و نیاز به احکام جدید، در حال حاضر دین اسلام مملو از احکام ظاهری است و هنگامی که امام عصر (عجل الله فرجه) ظهور می کنند تمام احکام ظاهری تبدیل به احکام واقعی می گردد و تصور می شود آن حضرت دین جدیدی آورده اند، در حالی که حضرت مهدی(عجل الله فرجه) دین جدیدی غیر از اسلام و کتابی غیر از قرآن نمی آورند.

موضوعات: پرسمان انتظار و مهدویت  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...