زندگی دینی . ويژه خانم ها:
 

رموز ارتباط با مادرشوهر
 

یکی از سخت ترین رابطه هایی که ما خانم ها برقرار می کنیم، با خانواده شوهر و خصوصا” مادرشوهر است.  وقتی ما ازدواج می کنیم، اکثرمان توجه نمی کنیم که با یک خانواده دیگر وصلت کرده ایم.   ممکن است این خانواده رسم و رسوم، رفتارها و عادت هایی برخلاف ما داشته باشند. زمانیکه این اختلاف نظرها یا اختلاف در زمینه رسم و رسوم و غیره وارد خانواده شما شد، کشمکش و درگیری شروع می شود.  بنابراین چقدر درگیری قابل تحمل و پذیرفتنی است؟
این موضوع بستگی به افرادی دارد که وارد بحث می شوند.
  اگر شما با همه افراد روابط خوبی برقرار می کنید و هنر ارتباط برقرار کردن را دارید، بعید نیست که روابط خوبی نیز با مادر همسرتان داشته باشید زیرا ارتباط یک مهارت اجتماعی است.

✔️پیش از هرچیز خوب است مادرشوهر را بشناسید.

مادرشوهر کیست

1-  اول اینکه مادرشوهر یک خانم است. بنابراین او هم مثل شما روزی مادرشوهر داشته و اگر بخواهید او را دور بزنید یا عروس بازی در بیاورید زود می فهمد، زیرا 4تا پیراهن بیشتر از شما پاره کرده و مدت هاست که نقش عروس را بازی می کند.
2-  دوم اینکه او هم یک انسان مثل شماست. این را گفتم برای اینکه بدانید برخی، مادرشوهرها را دارای قدرت های اسطوره ای می دانند که چندان واقعی نیست.
3-  مادرشوهر یک مادر است.
مادربودن با دلسوزبودن و مهربان بودن توأم است.  اگر می بینید مادرشوهری زیاد سراغ عروس و داماد را می گیرد از بدجنسی نیست؛ کمی مربوط به کنجکاوی های زنانه است  و بسیاری به سراغ دل نگرانی های زنانه.


 4– مادرشوهر دل نازک است.  نیره ساجدی روانشناس خانواده می گوید: مادرشوهر همیشه آن شخصیت با صلابت و قدرتمندی نیست که شما در تلویزیون دیده اید. خیلی از مادرشوهرها از نسل قبلی و خانواده سنتی آمده اند. در خانواده های سنتی گاهی زنان بالاترین ظلم را به یکدیگر روا می داشتند.

این روانشناس می افزاید: گاهی مادرشوهر مادر رنج دیده ای است که از فرزند خود جز پرخاش ندیده و حالا که می بیند پسرش وقتی به ثمر نشسته همه کارهایی را که از او دریغ می کرده در حق همسرش روا می دارد، دلشکسته می شود و گاهی خود را با عروس مقایسه می کند و می خواهد جایگاه خود را در مقابل عروس بازتعریف کند. گاهی نیز همه این کارها به خاطر دلتنگی است و یک رفت و آمد ساده ولو برای نیم ساعت می تواند این دلتنگی ها را کاهش دهد.

 

موضوعات: فرهنگی-اجتماعی- مذهبی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...