فرقه ی “مرمن” چیست؟ و آیا قائل به تحریف دین اسلام است؟
متن کامل پرسش

با سلام وادب و احترام و عرض خسته نباشید وخدا قوت. بی زحمت بفرماییدآیا دینی به نام مرمن داریم. و همچنین در باره سوالی که مطرح می کنند که شما مسلمانان چرا می گویید یهود و مسیحیت تحریف شده اند،و دین اسلام دین به حقی است ؟ آنها هم می توانند در باره اسلام چنین نظری داشته باشند.

پاسخ

فرقه مرمن

اين فرقه از فرقه های فرعی مسیحیت می باشد که به وسيله ((جوزف اسميت )) آمريكائى پديد آمد. او آمريكائيان را از نسل بنى اسرائيل مى دانست و مى گفت : ((عيسى در ظهور دوم خود در ميان مردم آمريكا تبليغ رسالت كرد و پيروان بسيارى يافت و گروهى از كافران عليه مسيحيان شوريدند و آنان را قتل عام كردند. ولى كتاب مقدس ‍ كه توسط رئيس كليساى مسيحى مرمن بر روى الواح طلا نوشته و حك شده بود، توسط آن رئيس از ميان معركه بيرون برده شد، و در مكان امنى پنهان ماند تا كه خداوند به من توفيق رهبرى را داد و آن الواح را در دست من قرار داد تا با ردگير دين عيسى را به جهانيان اعلام كنم )). اين گروه معتقد به كشف و شهود مى باشند. و بر اين باوراند كه قوم بنى اسرائيل موفق به تاءسيس يك دولت مستقل از يهود در آمريكا خواهد شد.
اين رؤ ياى صهيونيستى همچنان به قوت خود باقى است . آنان معتقدند كه عيسى دوباره ظهور خواهد كرد و پادشاهى خواهد نمود. افراد اين فرقه عمل تناول را به وسيله نان و آب انجام مى دهند. و معتقدند كه بجاى تكفير كافر، تجديد تعميد بايد كرد و او را از عذاب و گرفتارى در آخرت نجات داد. اين فرقه به تعدد زوجات معتقد است . ولى اخيرا اين موضوع در آمريكا منع قانونى يافت . پيروان اين فرقه در شمال آمريكا (آمريكاى شمالى ) زندگى مى كنند.

اینان سنت گراهاى اخبارى ای هستند که بر متون عهدین تکیه دارند. با هر گونه افزایش و تجدید نظر مخالف اند همانطور که اشاره کردیم این فرقه به تعدد زوجات در مسیحیت معتقد بود. بسیارى از پیروان این فرقه تا هشت زن اختیار کرده اند.

برای پاسخ به قسمت دوم سوال ، کافیست به ادله اثبات عدم تحریف قرآن اشاره نماییم.

دلایل عدم تحریف قرآن

از دید قرآن این کتاب هیچ گاه تحریف نخواهد شد . و خداوند خود وعده داده که ما حافظ قرآن از تحریف و تغیییر خواهیم بود …

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ ( سوره 15 آیه 9 )

به راستی که ما قرآن را نازل نمودیم و خود حافظ و نگهبان اوییم …

اما کسی که قرآن را باور ندارد مطمئناً به مفاد آن هم ایمان نخواهد داشت …

برای همین می بایستی در مقابل از دلایل تاریخی معتبر یا دلایل عقلی یا حتی تجربی و … بهره برد .

دلیل اول:

آیات تحدی در قرآن . تحدی یعنی مبارز طلبی . قرآن همه ی بشریت رابه مبارزه فراخوانده که اگر فکر میکنید قرآن ازطرف خدا نیست و محمد از خود دراورده پس مثل قرآن کتابی بیاورید . سوره ی 2 آیه 23 و . ..
در فرض تحریف شدن یا دروغ بودن قرآن ،باید دانست که این آیه همچنان در قرآن وجوددارد ! تحریف قرآن یا تغییر آن موجب می شود که از حقیقت قرآن کاسته شود . یعنی بشری وانسانی شود . در این صورت همه ی انسانها میتوانند مثل قران کتابی بیاورند ! آن هم کتابی که شبیه یا برتر ازقرآن باشد .
در فصاحت وبلاغت کلام : که تابه حال این مبارز طلبی بی پاسخ مانده . البته چند وقت پیش عده ای کتابی مثل قرآن نوشتند اماخودشان از سر خجالت و رسوایی تعطیلش کردند . ممکن است گفته شود که این زمینه فقط به درد اعراب می خورد . چون فصاحت و بلاغت قرآن تنها برای اعراب قابل درک است .

در پاسخ می گوییم در هر فرهنگ و هر زبانی ، آیا کسی هست که کتابی بیاورد و دیگران را به مبارزه فرابخواند ؟؟؟ که اگر می توانید مثل من کتابی بیاورید ؟ اگر چنین کسی هست ، کتابش در زمینه ی فصاحت و بلاغت شبیه به قرآن یا حتی بالاتر از قران خواهد بود .

ضمن اینکه بر اساس گواهی تاریخ ، اعراب ( حتی اعراب بی سواد ) جزو ادیب ترین و شاعرترین و فصیح ترین مردم بودند . وقتی آنان با همه ی توانشان نتوانستند مثل قرآن بیاورند ، همین می تواند شاهدی بر ناتوانی دیگران باشد .

ممکن است گفته شود دلیل آوردن از قرآن برای اثبات عدم تحریف آن صحیح نیست . در پاسخ می گوییم بله ، آیه ی تحدی ( مبارزطلبی ) جزئی از قرآن است . اما قرآن دیگران را به مبارزه می طلبد . کسی که قرآن را تحریف شده می داند ، باید به این آیه پاسخ گوید . در واقع قرآن دیگرن را نه به پذیرش خود ، بلکه به مقابله و مبارزه می خواند .

لذا قرار نیست دشمنان در مقابل قرآن سر فرود آوردند . بلکه کافی است به این مبارز طلبی پاسخ مثبت دهند تا شکست را تجربه کنند .

دلیل دوم

اگر نسخه های خطی قرآن که در موزه های مختلف در اقصی نقاط جهان وجود دارد را کنار هم بگذاریم ( نسخه هایی که مربوط به صدیا دویست یا پانصد یا هزار واندی سال پیش است ) می بینیم که هم شان مطابق هم اند . تنها دو حالت وجود دارد که این نسخه ها همگی شبیه به هم باشند :
حالت اول : تحریف نشدن قرآن
حالت دوم : تبانی همه ی مسلمانان و قرآن نویسان درسرتاسر دنیا در طول تاریخ مبنی بر تحریف یک جور ( دقیقاً یک جور ) قرآن . ( از ترکستان شرقی یعنی سین کیانگ چین گرفته تااندلس یا همان اسپانیا ! ) که از دید من این تبانی محال است چون در زمانهای گذشته ارتباط بین ملل مختلف بسیار سخت بود .

لازم به ذکر است که نسخه های خطی قرآن مربوط به تاریخ های چند صد ساله و هزار و اندی ساله ( بر روی کاغذ با پوست حیوانات یا کتیبه های سنگی و … ) در مناطقی همچون سین کیانگ چین ( ترکستان شرقی)،هندوستان ، پاکستان ، ایران ، ترکیه ، یمن ، عربستان ، عراق ، مصر ، فلسطین ، مراکش، اسپانیا و پرتغال و … پیدا شده که در موزه های مختلف دنیا از جمله کشورهایی چونانگلیس ،‌فرانسه ، اسپانیا ،‌ عربستان ، هند ، مصر و … وجود دارد و بار ها ایننسخه ها مورد مقایسه قرار گرفت . در ایران هم برگه ها یا کتیبه های دست نویس ( خطی ) بسیارب مربوط به صد یا دویست و یا حتی هشتصد سال پیش و بالاتر درموزه های آستان قدس رضوی ، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی قم و چند موزه ی دیگر وجوددارد .

دلیل سوم :
عدم تحریف قران از ابتدا ( درقرن اول ظهور قرآن )
باید توجه داشت که پس از وفات محمد رسول الله ، میان مسلمین اختلاف افتاد . پیروان علی بن ابی طالب همیشه مخالف حکومت ها بودند . بعدها بنی امیه و بنی عباس هم با هم وارد نبرد شدند . این جنگ ها و مخالفت ها فقط بعدنظامی نداشت . بلکه جلوه ی تبلیغاتی هم داشت . آنچنانکه اگر یکی ازطرفین اشتباهی مرتکب می شد ، مخالفین آن را علنی نموده و اسباب رسوایی طرف مقابل را فراهم مینمودند . حال چگونه ممکن است در صدر اسلام قرآن توسط عده ای تحریف شود ولی همه درشرق و غرب عالم اسلام سکوت کنند ؟؟؟؟ ( یعنی قران در طول تاریخ هیچ گاه در اختیارگروهی خاص نبود که بتوانند آن را تغییر دهند)

مجمع جهانی شیعه شناسی

موضوعات: دینی و مذهبی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...