موضوع صحبت تبادل خانم ها ، بیشتر عاطفی است تا تبادل اطلاعات . بیشتر درباره مسائل زندگی و بچه ها است و خیلی هم معلوم نیست که از شما حرف بخواهند . بیشتر خانم ها همدلی و همراهی می خواهند . آدم اگر بخواهد ، می تواند سوژه برای حرف زدن پیدا بکند . با توجه به اینکه موضوع گفتگوی خانم ها ، تبادل عاطفی یا مسائل زندگی است ، این مهم است که شما اجازه بدهید همسرتان باب گفتگو را باز کند یعنی شما این فضا را در اختیار ایشان قرار دهید . در کتابی خواندم که اگر شما روزی یک ربع با خانمتان گفتگو کنید ، در طلاق را به روی خودتان می بندید . شما اجازه دهید باب گفتگو باز شود ، شما در این یک ربع ، پنج شش کلمه هم که بگویید ، کافی است . ما می گوییم گفتگو برای خانم ها خوب است . حالا این تلقی پیش نیاید که برای آقایان فایده ندارد .

امام صادق (ع) فرمودند : ده چیز مایه انبساط روح است . یکی گفتگو با دیگران است و ثواب هم دارد . امام صادق (ع) می فرماید : خدا رحمت کند کسی را که با کلام خوش ، محبت دیگران را به من و خودش جلب می کند . رسول اکرم (ص) فرمودند : اگر کسی با کلام خوب با کسی گفتگو کند و او را گرامی بدارد و گره ای از کار او باز کند ، تا زمانی که او شادمان است ، گوینده سخن در سایه رحمت الهی به سر می برد . کسانی که اهل گفتگوی مفید هستند معمولا با نشاط تر هستند ، انبساط روح دارند .حداقل این کار ثواب آن است .

شما لازم نیست خیلی حرف بزنید . شما همراهی کنید و گوش خوبی باشید . گوش دادن هنر است و خانم ها این هنر را دارند . ولی ما آقایان باید این را تقویت کنیم .

میزان سکته های خانم ها کمتر از آقایان است . دو تا دلیل غیر مستقیم دارد . یکی اینکه گریه می کنند و دیگری اینکه حرف می زنند زیرا با این دو کار ، تخلیه می شوند .

امام علی (ع) می فرماید : کسی که خوب گوش بدهد ، زود به بهره می رسد . پس این یک فن است . الان در همه مشاغل ، این هنر خوب گوش دادن خیلی مهم است . حالا شما خانم ها در ایجاد این مهارت باید کمک کنید .

یکی اینکه زیاد گریه نکنید .

دوم اینکه وقتی با آقا صحبت می کنید، حرفهای شما نشانه ای از بی اعتمادی نباشد

و سوم این که صحبت های شما حاکی از محاکمه و بازجویی نباشد .

چهارم اینکه شما خاطرات تلخ گذشته را تکرار نکنید . و دیگر اینکه نق زدن و غرزدن همسر شما را فراری می دهد . دیگر اینکه شما هنگام گفتگو روبروی آقا بنشینید و در دید آقا باشید . چون دید ما آقایان ، مستطیلی است .

در هنگام صحبت کردن خیلی به آقا نزدیک نشوید . چون آقایان دوربین هستند و نزدیک را خوب نمی بینند . بخاطر همین است که آقایان در رانندگی در جاده از خانم ها موفق تر هستند . جالب است که خانم ها این نکات ظریف را نمی دانند و می گویند : آقا احساس مسئولیت نمی کند.

 

موضوعات: خانواده و زندگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...