دوستان این مطلبی که میخونید برگرفته از کتاب عصر ظهور نوشته علی کورانی هست که به عنوان یک کتاب مرجع در مورد روایات ظهور شناخته میشه.کتاب سال 1358 شمسی نوشته شده و تمامی روایات مستند میباشد که در متن کتاب آدرس روایات داده شده است.

«« احادیث ما بیانگر آن است که ظهور امام زمان عج پس از یک سلسه حوادث منطقه ای و بین المللی از شهر مکه شروع می شود.
در سطح منطقه ابتدا دو دولت هوادار آن حضرت در ایران و یمن تشکیل میشود یاوران ایرانی آن حضرت دولت خود را سالها قبل از ظهور برپا میکنند و پس از قرار گرفتن در یک جنگ طولانی با موفقیت پیروز می شوند قبل از ظهور دو شخصیت برجسته در ایران به قدرت میرسد یکی سید خراسانی در قالب شخصیت سیاسی و یکی شعیب فرزند صالح در قالب یک شخصیت نظامی میباشد.
اما یاوران یمنی آن حضرت دولت خود را تنها چند ماه قبل از ظهور برپا می کنند و به نظر می رسد که یمنی ها علاوه بر آماده کردن مقدمات ظهور ، در حوادث حجاز و عربستان که در آن روز با خلا سیاسی روبرو خواهد بود ایفای نقش خواهند نمود .
در حجاز پادشاهی به نام عبدالله که از خاندان معروف آن سرزمین است به قتل می رسد . او آخرین پادشاه سرزمین حجاز خواهد بود.
در پی این حادثه بر سر جانشینی او اختلافات فراوانی رخ خواهد داد . بطوریکه عمر حکومت حاکمان حجاز به چند ماهه و چند روزه خواهد رسد که بیشترین آنها شش ماه خواهد بود.
در همین حال نشانه های قطعی ظهور اتفاق می افتد که شاید بزرگترین آن ندای آسمانی است که به نام آن حضرت در روز بیست و سوم ماه رمضان بگوش تمام جهانیان می رسد.
باشنیدن ندای آسمانی حضرت ارتباط با یاران خود را شروع میکند و پس از آن در تمام عالم سخن از مهدی موعود بر سر زبانها می افتد.دشمنان از ظهورش هراسان می شوند و جستجو برای پیدا کردن و دستگیرکردن آن حضرت را شروع میکنند.
در میان مردم شایعه می شود که آن حضرت در مدینه می باشد لذا حکومت حجاز از سپاه سفیانی که در شام مستقر است درخواست میکند تا جهت آرام کردن اوضاع حجاز وارد شود.
سفیانی لشکر ویژه ای را برای دستگیری فرزندان زهرا سلام الله علیها می فرستد ولی حضرت به همراه شخصی بنام منصور ،نگران و هراسان_ همچون خروج حضرت موسی به هنگام تعیب فرعون_ ،از مدینه خارج می شود و به سلامت وارد مکه می شود و در مکه شروع به ارتباط با یاران خود می شود. تا آنکه شب دهم محرم فرا می رسد
شامگاهان پس از نماز عشا، نهضت جهانی امام زمان عج از کنار خانه خدا شروع می شود.
صبح روز دهم محرم {روز عاشورا} حضرت با صدور بیانیه ای به زبانهای مختلف دنیا،مردم را به یاری خود می خواند……… »»

برگرفته از کتاب عصر ظهور صفحه 16

 

موضوعات: نجم ثاقب  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...