بهار جشن طبيعت و فصل نو شدن است. معمولا همه ترجيح مي دهند تعطيلات نوروز از جادوي سبز طبيعت بهره مند شوند و به همراه خانواده گشت و گذاري داشته باشند. اگرچه لذت بردن از زندگي با پول راحت تر است، اما کافي نيست. بايد درنظر داشت که هرگز به علت مشکلات اقتصادي و مالي خويش، فرزندان تان را در ايام عيد محدود نکرده و دائماً مسايل اقتصادي را پيش نکشيد. شما مي توانيد با حداقل امکانات مالي هم بيشترين خاطرات به يادماندني را در ذهن کودک تان حک کنيد، فقط کافيست خلاق باشيد تا با هزينه هاي کم تفريحات ساده و شاد داشته باشيد .بسياري از لذت ها به وقت و پول زيادي نياز ندارد. از طرفي داشتن يک برنامه دقيق و حساب شده زمينه ساز احساس رضايت مندي و شادي در وجود شما خواهد شد پس براي لذت بردن از زندگي احتياج به نگاه بهتري داريم.

راهکارهاي ساده اي وجود دارد که احتياج به پول فراوان ندارد و مختص به يک طبقه اجتماعي و اقتصادي خاص هم نيست مانند:
* قدم زدن و پياده روي در پارک به همراه اعضاي خانواده و لذت بردن از طبيعت
* تهيه يک غذاي خانگي خوشمزه و لذت خوردن ناهاري متفاوت در پارک، بوستان هاي شهري وتفريحگاه هاي اطراف شهر
* بازي هاي اشتراکي و فعاليت دسته جمعي با بچه ها
* استفاده از وسايل ورزشي موجود در پارک ها
* کوهنوردي و کوه پيمايي
* بازديد از جاذبه هاي گردشگري و تاريخي که قطعاٌ زمينه ساز آشنايي بيشتر شما با هويت شهرتان مي شود.
* ديدار اقوام و دوستان و …

همچنين بسياري از افراد بدليل پيش بيني هزينه هاي بالاي سفر کلا قيد آن را مي زنند غافل از اينکه ارزان سفر کردن يک مهارت است که هر کسي آن را ندارد. در اينجا توصيه هايي براي داشتن سفر ارزان به شما مي کنيم که قطعا به کارتان خواهد آمد:

* مقصدتان طبيعت باشد نه شهرهاي بزرگ.
رفتن به طبيعت نه تنها اثر بهتري مي تواند روي روحيه شما بگذارد هزينه کمتري هم دربرخواهد داشت.

* بچه ها را توجيه کنيد.
براي فرزندانتان توضيح دهيد که نمي توانيد مثل هميشه خرج اضافه داشته باشيد. در مورد خردسالان مي توانيد خواسته آنها را کنترل کنيد و برنامه گشتن در فروشگاه ها و… را حذف کنيد.

* دسته جمعي برويد.
يک راه خوب براي کم کردن هزينه هاي سفر، دسته جمعي سفر کردن است زيرا تمام هزينه ها تقسيم مي شود بعلاوه از امکانات همراهانتان نيز استفاده مي کنيد و هتل ها و رستوران ها و موسسات حمل و نقل تخفيف هاي ويژه اي در نظر مي گيرند.

* هزينه هاي غير ضروري را کاهش دهيد.
سهم هزينه هاي غيرضروري را بکاهيد. مثلا، کمتر سفارش غذا دهيد يا به رستوران برويد، يک غذاي خانگي مثل ساندويچ خانگي را فراهم کنيد يا ماشين تان را به جاي بردن به کارواش، خودتان تميز کنيد.

** نکته مهم: از خبرنامه‌هاي الکترونيکي بهره ببريد
بسياري از مجموعه هاي تفريحي - ورزشي و آژانس‌هاي مسافرتي تخفيفات خوبي را براي افرادي که از بسترهاي ديجيتال اقدام به خريد مي کنند فراهم مي سازند. شما نيز مي توانيد با پيگيري اين خبرنامه ها و استفاده از سايت ها و نرم افزارهاي مربوطه در هر جاي ايران از اين تخفيفات بهره مند شويد.

 

موضوعات: فرهنگی-اجتماعی- مذهبی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...