حجاب
پوشش زنان یهودی
لزوم پوشاندن سر از نامحرمان

ویل دورانت می‌نویسد:
«اگر زنی به نقض قانون یهود می‌پرداخت، چنان که مثلاً بی آن که چیزی بر سر داشت به میان مردم می‌رفت، و یا در شارع عام نخ می‌رشت، یا بر هر سنخی از مردان، درد دل می‌کرد، یا صدایش آن قدر بلند بود که چون در خانه‌اش تکلّم می‌نمود، همسایگانش می‌توانستند سخنان او را بشنوند، در آن صورت، مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه‌ای او را طلاق دهد.۱
او همچنین می‌نویسد:
«…و به استعمال سرخاب و سرمه، نکوهیده می‌شمردند. موافق بودند که مرد، باید برای پوشاک زن خویش سخاوتمندانه خرج کند؛ لکن غرض آن بود که زن، خود را برای شوهر خویش بیاراید نه برای سایر مردها.»۲
در کتاب حکمة الحجاب و ادلة وجوب النّقاب، برای تأیید این که منشأ حجاب زنان یهودی، وجوب حجاب در شریعت موسی(ع) بوده، به داستان حضرت موسی و دختران شعیب اشاره شده است که در آن، حضرت موسی به آنان امر کرد تا پشت سر او حرکت کرده و از پشت سر، او را به منزل پدرشان هدایت کنند.۳
۱تاریخ تمدن، ویل دورانت، ج۱۲، ص ۳۰
۲همان، ص۳۱
۳حکمه الحجاب و ادل وجوب النقاب، ص۲۵۲

موضوعات: حجاب  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...