نجات از مرگ

آية الله حاج شيخ عبدالله مجد فقيهي: در اوايل ورود ما به قم، صبيّه اين جانب مريض شد و معالجات فراوان نتيجه نداد، تا سرانجام در بستر مرگ افتاد و اميد ما از همه جا قطع شد. مقدمات دفن فراهم شد و من براي اجازه دفن به سراغ پزشک قانوني رفتم..

در مسير خود به مطب دکتر قانوني، وارد حرم مطهر حضرت معصومه عليها السلام شدم و عرض کردم: «اي بي بي دو عالم ما به شما پناهنده ايم، شما راضي نشويد که در آغاز تشکيل زندگي و در اوايل ورود ما به اين شهر مقدس، ما پريشان خاطر و دل افسرده شويم.»
برگ اجازه دفن را از پزشک قانوني گرفتم و به خانه برگشتم، با کمال تعجّب ديدم که آثار حيات در چهره اش آشکار گشته است.
پستانک را به دهانش نزديک کرديم شروع به مکيدن کرد. طولي نکشيد که همه آثار مرگ و مرض از چهره اش بر طرف شد و بهبودي کامل يافت و از کرامات بي بي، الآن نيز زندگي خوش و مرفّهي دارد و خود صاحب دو فرزند است.

بي نياز شدن از عمل جراحي

آيت الله سيد محمد باقر موحد ابطحي نقل فرمودند که همشيره حجه الاسلام و المسلمين آقاي سيد احمد روضاتي ( همسر آقا حسام الدين ) مريض بودند و احتياج به عمل جراحي داشتند ، روز چهارشنبه اي قرار بود در تهران تحت عمل جراحي قرار بگيرند . دکتر گفته بود : چون روز جمعه من در تهران نيستم ، صلاح مي دانم که شما روز شنبه و يا يکشنبه بياييد که من همان روز شما را عمل مي کنم.

اينها به قم آمدند و در منزل ما بودند ، شب جمعه اين خانم به حرم مشرف مي شوند و التماس فراوان مي کنند که اي بي بي دو عالم شما مي دانيد براي زن بسيار سخت است که خود را در اختيار جراح نامحرم قرار بدهد ، شما راضي نشويد من اين مشقت روحي را تحمل کنم.
روز موعود به تهران رفتند دکتر بعد از معاينه مجدد گفت : شما اصلا احتياج به عمل نداريد . و همان روز با خوشحالي برگشتند . با اين که دکترهاي اصفهان و تهران ، از جمله خود همين دکتر ، متّفق القول بودند که بايد تحت عمل جراحي قرار بگيرد.

حل مشکل مالي

آية الله سيد محمدعلي روحاني: در محضر پدر بزرگوارم، به ديدن يکي از مراجع رفته بوديم، نقل فرمودند: «در ايّامي که از نجف اشرف به قم آمدم دستم به کلّي خالي بود و 15 ريال مي بايست به «سورچي» بدهم و چيزي نداشتم. به حرم مطهّر مشرّف شدم و تحت الحنک عمامه ام را به ضريح بستم و به حضرت معصومه عليها السلام متوسّل شدم، همان روز مرحوم آيةالله حايري 50 ريال به من مرحمت کردند و رفع مشکل شد.

شفا از بيماري لاعلاج

آية الله حاج شيخ فرج الله هرسيني: ايشان به سال 1371 هجري براي معالجه به تهران آمده، آنگاه براي استشفاء به قم و حرم مطهّر حضرت معصومه عليهاالسلام شرفياب شده است. هنگامي که مورد عنايت کريمه اهل بيت عليها السلام قرار گرفت، حوزه را براي اقامت خود انتخاب کرد و به درس و بحث پرداخت.

او در مجمع فضلا و طلاب مي فرمود: «از روزي که به قم آمده ام و به حرم اهل بيت عليهم السلام پناه آورده ام، روز به روز حالم بهتر شده، از آن کسالتي که اطّبا از معالجه آن عاجز بودند، هيچ اثري در من باقي نمانده است. (پرتوي از روي دوست)

موضوعات: بانوی کرامت  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...