آقایی فرموده اند : خدا نکند من با خانمهای فامیل احوالپرسی بکنم زندگی را برایم جهنم می کند . مگر احوالپرسی با نامحرم گناه است . آیا این مربوط به حس تملک خانم ها است؟

احوالپرسی با خانم نامحرم گناه نیست . چیزی که اشکال دارد همان شوخی های نامناسب ، عشق ورزی و روابط عاطفی ، نگاه به قصد ریبه و نگاه شهوت آلود است که اینها حرام است . خانم ها باید مراقب باشند . اگر آقا روابطشان با خانم نامحرم طبق ضوابط شرعی است ، این جوری برخورد نکنند . اگر این جوری بشود از وادی حس تملک خارج میشود . حس تملک یک حدی دارد و اگر از حدش خارج شد و حساسیت های بیجا و غیر عادی باشد از حس تملک خارج میشود و وارد اختلالات روان پزشکی میشود . ما داریم که آقایان خیلی از خانمها گله دارند که خانم خیلی سین جین می کند . سین جین های غیر عادی و غیر منطقی می کند .

راجع به روابط مشروع نزدیکان آقا که نامحرم هستند ، خیلی حساسیت نشان می دهند . بعضی خانم ها به همکاران خانم خیلی حساسیت نشان می دهند . بسیار نگران هستند . حتی بعضی ها وقتی آقا با محارم دیده بوسی می کنند ناراحت میشوند و حال بدی به آنها دست می دهد . خانم ها خیلی دقت کنند . اگر این جوری شد این از سطح حس تملک خارج میشود و تبدیل به اختلال هذیانی زناشویی میشود . یکی از اختلالات موجود در روانپزشکی هست که آن را از انواع جنون می دانند . و اقسامی دارد . مثل عشق های یکطرفه . که خانم ها زیاد سوال می کنند . یکی از اقسام آن این است که طرف تصور بیماری خطرناکی در خودش دارد .

فکر میکند در خونش کِرمهایی وجود دارد یا دائم نگران است که سازمانهای جاسوسی او را تعقیب می کنند که به آن اختلال هذیانی گزند و ستیز می گویند . نوع بعدی اختلال زناشویی هذیانی که فقط به همسرش شک و حسادت دارد . فرقش هم با اختلال پرانوئیدی این است که به همه شک دارد اما اختلال هذیانی زناشویی فقط در مورد شوهرش شک دارد . این اختلال نسبت به اختلالات دیگری امید به خوب بودنش کم است . در پزشکی 30 درصد به درمان پاسخ می دهند . این مربوط به دوپامین مغز است که درگیر است و افزایش دارد . معمولا آقایان روان پزشک از داروهای ضد دوپامین استفاده می کنند تا این را تعدیل کند . درمان این اختلال متاسفانه سخت است .

نگذارید به اینجا بکشد . این رفتارها زمینه سازی می کند و برایتان مشکل ایجاد میکند . خانمها مراقب باشند دچار این اختلال نشوند . وقتی این زمینه ها ایجاد میشود کمک به این اختلال هورمونی می کند . خودشان می توانند از این اختلال جلوگیری کنند.

 

موضوعات: خانواده و زندگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...