امروز جشن بزرگ امضا توافقنامه

 

همانطور که مي دانيد پس از پيگيري هاي مستمر و استقامت روزه داران در روزهاي گرم تابستان و نشست هاي سحر و افطار انسان و خدا (1+1)،

 

قراردادي که در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان تفاهم شده بود در شب بيست و يکم مکتوب شد و در نهايت در شب بيست و سوم به امضا رسيد.

 

براساس اين توافقنامه قرار بر اين شد که :

 

1- خداوند مهربان هم چنان خدايي کند و عهده دار روزي انسان باشد و انسان با جديت بيشتر و مراقبت فراوان تر بندگي کند.

 

2- خداوند هم چنان در سختي ها و بحران ها انسان را کمک کند و محروميت ها و سلب توفيق ها را بردارد، مشروط بر اينکه انسان قول دهد جانب طاعت و تقوا، صداقت و پاکي و درستکاري را رعايت کند.

 

3- انسان قول داد از توان و انرژي و نعمت هاي خدادادي اش به شکل صلح آميز و در جهت رشد و کمال خود و ياري بندگان خدا استفاده کند و خداوند نيز متعهد شد که نعمت هايش را روز به روز افزايش و توسعه دهد.

 

4- هم چنان دوربين هاي خدا هميشه و در هر شرايطي انسان را ببيند و تصاوير را ثبت و ضبط کند و انسان نيز مراقب باشد در پنهان و آشکار ملاحظه ي حضور خدا را کند و از برنامه ي صلح آميز خود تخطي نکند.

 

5- خداوند اطمينان داد که هرگز خلف وعده نمي کند و از حمايت و پشتيباني و روزي رساني خود دريغ نکند به شرط آنکه انسان نيز هم چنان به عهد و پيمانش وفادار باشد.

 

به شکرانه ي امضاي اين توافقنامه امروز در پايان ماه مبارک رمضان ( عيد سعيد فطر ) جشن مي گيريم. روزهاي شاد، پرانرژي و پر خير و برکتي انتظار انسان را مي کشد مادامي که به امضايش پايبند باشد.

موضوعات: دینی و مذهبی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...