فرزند آیت اللَّه علامه امینی آقای دکتر محمد هادی امینی می‏نویسد: پس از گذشت چهار سال از فوت مرحوم آیت اللَّه العظمی علامه امینی نجفی پدر بزرگوارم مؤلف کتاب الغدیر یعنی سال 1394 هجری قمری شب جمعه‏ای‏
قبل از اذان فجر وی را در خواب دیدم او را شاد و خرسند یافتم جلو رفته و پس از سلام و دست بوسی عرض کردم: پدر جان! در آنجا چه عملی باعث سعادت و نجات شما گردید؟ گفتند: چه می‏گویی؟ مجدّداً عرض کردم: آقا جان! در آنجا که اقامت دارید کدام عمل موجب نجات شما شد کتاب الغدیر یا سایر تألیفات یا تأسیس و بنیاد کتابخانه امیرالمؤمنین علیه السلام ؟
پاسخ دادند: نمی‏دانم چه می‏گویی قدری واضح‏تر و روشن‏تر بگو. گفتم: آقا جان! شما اکنون از میان ما رخت بر بسته‏اید و به جهان دیگر منتقل شده‏اید در آنجا که هستید کدامین عمل باعث نجات شما گردید از میان صدها خدمات و کارهای بزرگ علمی و دینی و مذهبی؟
مرحوم علامه امینی درنگ و تأملی نمودند سپس فرمودند: فقط زیارت ابا عبداللَّه الحسین علیه السلام .
عرض کردم شما می‏دانید اکنون روابط بین ایران و عراق تیره و تار است و راه کربلا بسته، چه کنم؟
فرمود: در مجالس و محافلی که جهت عزاداری امام حسین علیه السلام بر پا می‏شود شرکت کن ثواب زیارت امام حسین علیه السلام را به تو می‏دهند.
سپس فرمودند: پسر جان! در گذشته بارها تو را یاد آور ساختم و اکنون به تو توصیه می‏کنم که زیارت عاشورا را هیچ وقت و به هیچ عنوان ترک و فراموش مکن مرتباً زیارت عاشورا را بخوان و بر خودت وظیفه بدان؛ این زیارت دارای آثار و برکات و فواید بسیاری است که موجب نجات و سعادت در دنیا و آخرت تو می‏باشد و امید دعا دارم فرزندم.
فرزند مرحوم آیت اللَّه امینی می‏نویسد: علامه امینی با کثرت مشاغل و تألیف و مطالعه و تنظیم و رسیدگی به ساختمان کتابخانه امیرالمؤمنین علیه السلام‏در نجف اشرف مواظبت کامل به خواندن زیارات عاشورا داشته و سفارش به زیارت عاشورا می‏نمودند و بدین جهت من خودم نیز حدود 30 سال است مداوم به زیارت عاشورا می‏باشم.

**حکایاتی از عنایات حسینی، منصور حسین زاده کرمانی: ص 52. زبدة الحکایات، عبدالمحمد لواسانی: 227.***

موضوعات: امام حسن و امام حسین (ع)  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...