- برای درمان ورم روده و معده دم کرده بومادران اثر شفابخش دارد. برای این منظور 10 تا 20 گرم سرشاخه گلدار(تازه یا خشک) بومادران را در نیم لیتر آبجوش دم کرده، صبح و ظهر و شب یک استکان میل نمایند. باید همیشه به مقدار کم تهیه و مصرف گردد.
- رژیم انگور موثرترین و کامل ترین درمان ورم روده است وقتی که بیمار مبتلا به کولیت رژیم انگور گرفت در ظرف سه یا چهار روز مشاهده خواهد کرد که کولیت و عفونت داخلی آن برطرف شده و دیگر در موقع تخلیه مدفوع خونریزی نخواهد شد، زیرا انگور خاصیت التیام دهنده دارد البته باید یک روز هر ساعت یک لیوان آب انگور نوشید و فردای آن روز هر ساعت نصف یک لیمو یا تمام آنرا گرفته و فقط آب لیمو خورد و این کار را هر روز 12 تا 14 ساعت ادامه داد و شبها چیز دیگری نخورد.
- شاه توت جهت ورم روده بسیار نافع است.
- شربت ساده و مربای به برای مبتلایان به ورم روده بسیار نافع است.
- با آب نیم گرم چغندر جهت ورم روده و گرفتگی آن تنقیه کنید که نافع است.
- ازگیل در معالجه ورم روده ( کولیت و آنتروکولیت) بکار می رود. برای این منظور، ازگیل را به صورت کنسرو می خورند. و یا 230 گرم ازگیل رسیده را پس از جدا کردن پوست و دانه، در کمی شیر حل نموده بیمار مصرف می کند. این روش درمان را دکتر موسی یر بر روی خود و بیماران سرویس خود امتحان نموده، نتیجه مطلوب دیده است.
- عده ای از پزشکان قدیم علف هفت بند را در رفع ورم روده بزرگ حتی در مواردی که با خونروی نیز همراه باشد موثر ذکر نموده اند.
صورت داروئی: جوشانده 20 تا 30 گرم برگ یا گیاه کامل ریشه دار در یک لیتر آب بمقدار 2 تا 3 فنجان در روز.
- از کنگر فرنگی می توان در رفع ورم روده استفاده بعمل آورد.
صورت داروئی: جوشانده 30 تا 40 در هزار برگ یا ریشه گیاه در آب بمقدار 3 فنجان در روز، 15 تا 20 دقیقه قبل از غذا.
- بیمار مبتلا به ورم روده، نصف استکان شربت آلبالو را در لیوان آب سرد حل کرده، بیمار تناول کند و چند روز متوالی تکرار نماید.

 

موضوعات: درمان های مختلف  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...